۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۴۸۵۹۱۴
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی:

دشمن درصدد جایگزین کردن ولایت‌شعاری به جای ولایت‌مداری است

حجت‌الاسلام حسینی اراکی مهم‌ترین شاخصه برای انتخاب یک نامزد انتخاباتی را «ولایت‌مداری» معرفی کرد.
حجت الاسلام سید محمد باقر حسینی اراکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید باقر حسینی اراکی در جلسه هم‌اندیشی طلاب و فضلای استان مرکزی که در نمازخانه دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، با اشاره  به آیه 10 سوره صف گفت: بهترین تجارت این است که انسان اموال خود را در راه خداوند وقف کند و اینکه در آیه شریفه «اموال» بر «انفس» مقدم شده حاکی از اهمیت جایگاه وقف در آموزه‌های دینی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ادامه داد: امام صادق(ع) فرموده‌اند «اگر ثروت و اموال در راه حلال صرف نشود آن مال را در راه شر از تو خواهند گرفت».

ولایت‌مداری؛ انتهای غایت همه امور

حجت‌الاسلام حسینی اراکی با بیان این که «ولایت‌مداری» اساس کار همه انبیای الهی بوده است، اظهار داشت: همه امور دینی در نهایت به تولی و تبری منتهی می‌شود و با استناد به روایاتی که در این زمینه به دست ما رسیده است به‌صراحت می‌توان گفت دین اسلام چیزی جز حب و بغض برای رضای خداوند متعال نیست.

وی با بیان اینکه این استان موقوفات بسیاری دارد، بیان داشت: بخشی از موقوفات تصرفی است و بخش دیگر آن غیر تصرفی؛ به این معنا که برخی موقوفه‌ها متولی دارد، اما برخی دیگر در اختیار اداره اوقاف است.

از طلاب برای تبلیغ در استان استقبال می‌شود

حجت‌الاسلام حسینی اراکی با اشاره به این که طلاب باید به مناطق بومی خود برای تبلیغ بازگردند، عنوان کرد: چون طلاب بومی به فرهنگ، آداب و رسوم مناطق خویش آشنایی دارند پس باید به آن منطقه‌ها رفته و در جهت شکوفایی عقاید مردم و همچنین نهادینه کردن فرهنگ وقف تبلیغ کنند.

وی ادامه داد: تبلیغ در استان بومی برای طلاب مزیت‌هایی از قبیل به همراه آوردن خانواده، دیدار فامیل و همچنین هزینه کمتر برای اداره اوقاف را به همراه خواهد داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی خاطرنشان کرد: تا کنون در زمینه‌های فرهنگی تلاش‌های بسیاری صورت پذیرفته و پیشرفت‌های چشمگیری نیز حاصل شده است، اما هنوز تا رسیدن به قله فرهنگ اصیل فاصله بسیاری وجود دارد و این مهم تلاش حوزویان را می‌طلبد تا با بصیرت‌افزایی در این جهت گام بردارند.

مردم در انتخابات باید بصیرانه عمل کنند

وی با اشاره به این که در سال آینده دو انتخابات در پیش رو داریم ابراز داشت: حرف ما این است که مردم در این رأی گیری‌ها حضور داشته باشند و بالاترین شاخص‌ آنها برای انتخاب نامزد اصلح نیز «ولایت‌مداری» آن شخص باشد.

حجت‌الاسلام حسینی اراکی با بیان این که بصیرت و ولایت‌مداری اساس زندگی یک مؤمن را تشکیل می‌دهد، بیان کرد: حضرت زهرا(س) در خطبه فدکیه و همچنین 350 آیه در قرآن اشاره به واژه«نفاق» دارند؛ نفاق یعنی نفوذ در قالب شبهه افکنی، تضعیف عقاید دینی، از بین بردن بنیان گرم خانواده، ولایت‌ستیزی و جایگزین کردن ولایت‌شعاری به جای ولایت‌مداری که دشمن در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذار نیست.

ولایت‌مداری در تیررس دشمنان

وی اضافه کرد: در فتنه 88 دشمن توانست ولایت‌شعاری را جایگزین ولایت‌مداری کند، چراکه در صحنه‌های ناگوار آن روزها مشاهده می‌شد کسانی که در جهت مخالف انقلاب اسلامی رفتار می‌کردند، عکس رهبر معظم انقلاب و امام راحل را بر بالای سر خویش نصب کرده بودند، اما در مقام عمل اعمال سلیقه شخصی می‌کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در پاسخ به سؤال «این همه موقوفه صرف کجا می‌شود» گفت: در اصل واقف با در نظر گرفتن نیت خویش به ما می‌گوید که موقوفه‌ها را صرف چه زمینه‌ای کنیم و هر آنچه وقف حوزه علمیه شده با استناد به مدارک موجود می‌توان به‌صراحت گفت همه آنها صرف مصارف حوزه شده است.

برخی اقدامات اداره اوقاف و امور خیریه

وی در پایان به برخی از اقدامات اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اشاره کرد که مهم‌ترین آنها بدین شرح است:

ثبت 268 امامزاده و آبادانی آنها، ثبت 540 یا 550 موقوفه جدید از سال 89 تا کنون، فعالیت‌های گسترده در جهت تربیت حافظ قرآن کریم، برگزاری مسابقات قرآنی، راه‌اندازی فاز دوم بیمارستان تخصصی سرطان آیت‌الله خوانساری و صرف هزینه‌ یک میلیارد و 200 میلیونی برای این پروژه از اوراق وقفی، کمک به دو هزار و 400 دانش‌آموز در قالب تهیه لوازم تحریر و آموزشی برای آنها و برگزاری همایش تکریم ایتام./841/پ202/ج

ارسال نظرات