۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۶
کد خبر: ۴۸۵۸۹۹
نماینده طلاب و فضلای استان مرکزی:

حوزه‌های علمیه باید فرهنگ وقف را در جامعه احیا کنند

حجت‌الاسلام غلامی «وقف» را سنتی فراموش شده دانست و بر ضرورت فرهنگ‌سازی در این زمینه از سوی حوزه‌های علمیه تأکید کرد.
وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جلسه هم‌اندیشی طلاب و فضلای استان مرکزی با حضور حجت‌الاسلام سید باقر حسینی مدیر کل اوقاف و امور خیریه این استان در نماز خانه دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد.

وقف؛ احسانی ماندگار

حجت‌الاسلام غلامی در این جلسه با اشاره به بخشی از آیه 92 سوره آل عمران «لَنْ تَنَالُوا الْبِرَّ حَتَّى تُنْفِقُوا مِمَّا تُحِبُّونَ وَمَا تُنْفِقُوا» گفت: وقف در میان آموزه‌های اسلامی جایگاه بالایی دارد چراکه در روایات بارها دیده شده است که اجر «صدقه جاریه» حتی بعد از مرگ انسان نیز پابرجا است و ثواب آن نصیب صدقه دهنده می‌شود.

نماینده طلاب و فضلای استان مرکزی با بیان بخشی از آیه 20 سوره مزمل «وَأَقْرِضُوا اللَّهَ قَرْضًا حَسَنًا» اظهار داشت: این آیه هنگامی نازل شد که مردم مدینه درخت‌های خود را در راه خدا وقف کردند؛ بر این اساس در می‌یابیم باید فرهنگ وقف در جامعه نهادینه شود.

وی افزود: حوزه‌های علمیه باید با تمام نیرو در زمینه وقف فرهنگ‌سازی کرده تا این سنت فراموش شده که در سیره علما و بزرگان به وضوح به چشم می‌خورد به زودی احیا شود.

ضرورت به کارگیری از طلاب برای تبلیغ بومی

حجت‌الاسلام غلامی به بیان انتظارات طلاب استان مرکزی از اداره اوقاف و امور خیریه این استان پرداخت و عنوان کرد: این استان موقوفات بسیاری برای حوزه علمیه دارد و انتظار می‌رود که این موقوفات بیشتر شود، همچنین در زمینه اعزام مبلغان برای ما روشن‌گری کنند تا بدانیم چه مقدار ظرفیت در استان وجود دارد تا از پتانسیل موجود بهتر استفاده کنیم.

وی ادامه داد: مسؤولانی که تا کنون به جمع طلاب استان مرکزی تشریف آورده‌اند و قول مساعدت داده‌اند باید به عهدهای خود وفا کنند و عامل به سخنان خود باشند.

مسؤولان به فکر مشکل مسکن طلاب باشند
در ادامه حجت‌الاسلام حسینی به سخنرانی پرداخت و در پایان حجت‌الاسلام رفیعی نماینده دیگر طلاب استان مرکزی با بیان این که 400 طلبه در استان مرکزی مشکل مسکن دارند از مدیر کل اوقاف و امور خیریه این استان سامان دادن به وضعیت مسکن طلاب را خواستار شد./841/پ202/ج

ارسال نظرات