۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۴۸۵۸۰۲
رییس اداره فرق معاونت تبلیغ حوزه علمیه:

برخی رفتارهای رسانه ای تبلیغ فرق انحرافی هستند

حجت الاسلام همایون با بیان این که برخی رفتارهای رسانه ای تبلیغ فرق انحرافی هستند، گفت: سیاست های رسانه ای مانند جذب مخاطب نباید به قیمت تبلیغ فرقه های انحرافی تمام شود.
عبدالقادر همایون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدالقادر همایون، رییس اداره فرق معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم، پیش از ظهر امروز در نشست تخصصی فرق انحرافی که در محل معاونت تبلیغ برگزار شد، اظهار داشت: طلاب نباید بدون تخصص در رابطه با یک فرقه به نقد آن بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: اگر ما تحت هر عنوانی برای نقد یک فرقه متوسل به دروغ شویم سبب می شود که مردم حتی حرف راست ما را هم نپذیرند و از طرف دیگر مردم را کنجکاو می کند تا به سمت این فرقه ها کشیده شوند و در دام آنها گرفتار شوند.

حجت الاسلام همایون اظهار داشت: یکی از مهمترین راه های تبلیغی صداقت در گفتار است و اگر ما به قرآن و منابع اصیل روایی و کتب علمای بزرگ مراجعه کنیم پاسخ بسیاری از شبهات داده شده است.

وی با بیان این که ما نباید دین را فدای سیاست کنیم، ابراز داشت: گاهی اوقات برخی از رسانه ها برای جذب مخاطب چیزهایی را در سطح جامعه مطرح می کنند که ترویج فرقه های انحرافی است مانند چاپ تصویری از معبد لوتوس در روزنامه همشهری و یا انتشار عکس فائزه هاشمی در دیدار با بهائیت که تبلیغ این فرقه ها محسوب می شود.

وی با اشاره به این که باید در هر امری به متخصص آن مراجعه کرد، گفت: طرح شدن برخی مطالب در جایی که جایگاهش نیست آسیب های جدی را به دنبال خواهد داشت و نه تنها سبب تبلیغ دین نمی شود بلکه مردم را از دین گریزان می کند./843/پ202/ب1

ارسال نظرات