۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۴۸۵۸۰۱
عضو كميسيون آموزش مجلس:

كاشان نمادي از اقتصاد مقاومتي است

عضو كميسيون آموزش مجلس شوراي اسلامي، كاشان را به عنوان يكي از نمادهاي اقتصاد مقاومتي مورد نظر رهبر معظم انقلاب اعلام كرد و گفت: صنعت كاشان از 13 استان كشور بالاتر است و يكهزار و 860 كارخانه صنعتي فعال در كاشان همه از مردم است و كارخانه دولتي ندارد.
سيد جواد ساداتي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، سيد جواد ساداتي نژاد ظهر امروز در نشست خيرين مدرسه ساز كاشان با دانش آشتياني وزير آموزش و پرورش در سالن اجتماعات خانه تاريخي عامري‌هاي كاشان، گفت: تمام زيرساخت هاي كاشان مردمي است و مشاركت مردم در تمامي امور و اداره شهركاشان بروز و ظهور دارد.

وي افزود: كاشان شهر مردم است و در طول تاريخ، كاشان حتي يك روز هم پايتخت نبوده است اما در فرهنگ و تمدن ايراني جايگاهي فوق العاده دارد و دليل آن نيز اين است كه كاشان را مردم اداره كرده اند.

ساداتي نژاد با اشاره به اينكه كاشان شهري توانمند، قدرتمند، سرمايه دار و پنجمين شهر ثروتمند در كشور است، تصريح كرد: تنها پنج پروژه هاي خير ساز كاشاني كه مي تواند به زودي به بهره برداري برسد به سه ميليارد و 900 ميليون تومان اعتبار مشاركت وزارت آموزش و پرورش نياز دارد و من به صراحت مي گويم كه اين موضوع اينگونه نيست كه خيرين مدرسه ساز كاشاني در تكميل اين پروژه ها ناتوان باشند بلكه خيرين علاقه مند به حضور دولت و مشاركت دولت در پروژه هاي خودشان هستند.

به گفته وي، پروژه خير مدرسه سازي كه به دليل 300 ميليون تومان تكميل نشده است، اگر مشاركت وزارت آموزش و پرورش را براي اتمام و بهره برداري از اين پروژه داشته باشد مطمئنا همين خير مدرسه ساز بلافصله پروژه سه ميلياردي ديگري را شروع مي كند و اين موضوعي است كه ما بارها و بارها در آموزش و پرورش كاشان مشاهده كرده ايم.

عضو كميسيون آموزش مجلس، مشاركت وزارت آموزش و پرورش در اتمام و بهره برداري از پروژه هاي مشاركتي آموزشي، مشاركت وزارت آموزش و پرورش در اتمام پروژه 55 درصدي خانه معلم و همچنين اخذ مجوز اداره نوسازي مدارس در شمال استان اصفهان را از جمله درخواستهاي حوزه آموزش و پرورش كاشان اعلام كرد.  

ساداتي نژاد با اشاره به صبغه تاريخي و علمي كاشان، گفت: كاشان صبغه يكهزار ساله در علوم پايه دارد و شهري است با مدارس تاريخي فوق العاده و مدرسه لطيفيه كاشان نخستین مدرسه ترمي در ايران است.

نماينده مردم كاشان و آران و بيدگل در مجلس شوراي اسلامي با تأكيد بر اينكه همه ما در حوزه علمي مديون آموزش و پرورش هستيم، بیان کرد: اگر آموزش و پرورش عملكرد خوبي داشته باشد فرزندان ما در حوزه قدرت و حوزه علمي، سبب افتخار براي همه خواهند بود، بنابراين با اقداماتي كه در كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي شد، دين خود را به آموزش و پرورش ادا كرده ايم.

وي با اشاره به اينكه دو بار كميسيون تلفيق را به دليل حمايت از آموزش و پرورش با قهر ترك كردم، افزود: در رابطه با معقوقات حق التدريسان، پاداش معوقات فرهنگيان در سالهاي گذشته و سرباز معلمان، درگيري زيادي در كميسيون و صحن مجلس داشتيم تا بالاخره حق آموزش و پرورش را كه هرچند نسبت به جايگاه آموزش و پرورش و انتظاري كه مردم از آموزش و پرورش و فرهنگيان دارند اندك بود، اما آنچه در توان بود براي آموزش و پرورش در مجلس انجام داديم تا حق و حقوق آنها پرداخت شود، ضمن اينكه از این به بعد نيز براي آموزش و پرورش هركاري كه بتوانيم در كميسيون آموزش و تحقيقات انجام دهيم، انجام خواهيم داد و آن را نيز وظيفه خود مي دانيم.

فخرالدين احمدي دانش آشتياني وزير آموزش و پرورش نيز با اشاره به اينكه دولت به تنهايي نمي تواند بار هزينه هاي آموزش و پرورش را به دوش داشته باشد، اظهار داشت: بودجه آموزش و پرورش از 16 هزار ميليارد تومان در سال 91 به 30 هزار ميليارد تومان افزايش يافته است.

به گفته وي، در حالي بودجه آموزش و پرورش طي سه سال گذشته به سه برابر سال 91 افزايش يافته است كه دولت با تنگناهاي اقتصادي روبرو بوده است.

وزير آموزش و پرورش با اشاره به اينكه 2700 ميليارد تومان پاداش سال 94 فرهنگيان پرداخت شده است، افزود: دولت در پرداخت مطالبات فرهنگيان جدي است از اين رو ساير پاداش فرهنگيان نيز به مرور پرداخت خواهد شد.   

لازم به ذكر است، امروز با حضور وزير آموزش  و پرورش در كاشان، عمليات اجرايي احداث طرح خير ساز مرکز بهداشتي درماني فرهنگيان کاشان و 26 طرح آموزشي عمراني خير ساز در کاشان آغاز شد./202/1307/ب1

ارسال نظرات