۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۷
کد خبر: ۴۸۵۷۹۵
کارشناس مسائل خانواده مطرح کرد؛

بانوی تراز اسلامی؛ بنیانگذار خانواده جامعه ساز

کارشناس مسائل خانواده با اشاره به نقش بانوان در شکل گیری خانواده و جامعه سالم گفت: دولت در شکل گیری شخصیت صحیح بانوان برنامه داشته باشد.
همایش بانوان

خانم بومی، استاد حوزه و دانشگاه و کارشناس مسائل خانواده، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به عدم وجود تفاوت میان زن و مرد از لحاظ ارزش های انسانی در دین مبین اسلام اظهار داشت: ارزش های انسانی همچون تقوا، علم آموزی و شهادت در میان هر دو مشترک است و کاوش در آموزه های دین مبین اسلام نشان از نگاه انسانی به زن در مقایسه با سایر مکاتب و آئین های انحرافی است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به برابری زن و مرد در دین اسلام ابراز داشت: اهتمام و ارزشگذاری به بانوان در دین مبین اسلام زمانی مطرح شد که کمترین بهایی به آنها در نظام دوران جاهلیت داده شده بود.

کارشناس مسائل خانواده به وظیفه دولت اسلامی در شکل گیری صحیح شخصیت دختران اشاره و عنوان کرد: دولت اسلامی باید زمینه را از جهات گوناگون از جمله اقتصادی مهیا کند تا بانوان بدون دغدغه مادی به تربیت، آموزش و پرورش فرزندان و مسائل خانوادگی اهتمام ورزند.

بومی با بیان ضرورت آماده سازی شغل ها و فعالیت های متناسب با منزلت بانوان خاطرنشان کرد: رشد بیشتر بانوان در آموزش و پرورش، فراهم کردن امکانات، حضور در جامعه بدون ضربه وارد کردن به مسأله تربیت در خانواده، توجه به خانواده های آسیب پذیر در مسائل اقتصادی از وظایف دولت ها در شکل گیری شخصیت صحیح بانوان قلمداد می شود.

وی با بیان اینکه انسان در دین اسلام به عنوان «بنده خدا» معرفی شده است، گفت: آزادی در مسائل دینی به معنای آزادی از غیر خدا است در حالی که آزادی های امروز به معنای بی بند وباری، راحت طلبی و عدم مسؤولیت تلقی می شود.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه دشمن اصل خانواده و زن را در رأس توطئه های خود قرار داده است، خاطرنشان کرد: متلاشی کردن رابطه صمیمی و از بین بردن بنیان خانواده ها هدف استکبار در زمان کنونی است.

کارشناس مسائل خانواده با بیان اینکه بانوان به پاکی، عصمت و دقت بیشتری نیاز دارند، گفت: با توجه به نقش بی بدیل زن در تأسیس خانواده و جامعه، دقت در پاکی بانوان در پاکی خانواده و جامعه بسیار تأثیرگذار است.

خانم بومی با بیان فعالیت های فضای مجازی در تخریب بنیان خانواده به ویژه بانوان اظهار داشت: فضای مجازی همچون چاقوی دولبه است که می توان از آن استفاده مثبت کرد./9456/ت302/س

ارسال نظرات