۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۴۸۵۷۸۷
22 اسفندماه؛

مادران و همسران شهدای استان قم تجلیل می شوند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم از برگزاری همایش تجلیل از مادران و همسران شهدای استان قم با حضور بیش از 3 هزار نفر از مادران و همسران شهدا خبر داد.
سیدجوادهاشمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید جواد هاشمی در نشست خبری که به مناسبت روز بزرگداشت شهدا در سالن جلسات اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برگزار شد با اشاره به ایثار و فداکاری شهدا عنوان کرد: در زمان تیرگی‌ها و ظلمت سردمداران کفر، افرادی از همه مظاهر مادی گذشتند تا بتوانند با فداکاری‌ها و ایثار خود آسایش و سلامت را به مردان سرزمین مان، یعنی اسلام هدیه کنند.

وی افزود: این شهیدان و غیور مردان در سرزمین توحید رشد و تعالی پیدا کردند و مایه پاکی و عزت نظام جمهوری اسلامی شدند و آنها در دامن مادرانی خدایی رشد یافتند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم تصریح کرد: آثار شهدا باید در دسترس عموم مردم قرار گیرد، و مردم با ایثار و جانبازی های آنها آشنا شوند.

وی اضافه کرد: بزرگترین افتخار برای نظام اسلامی، دعای خیر مادران شهید است که بدرقه راه نظام است و بارها دیده ایم که مادران شهدا با قامت خمیده خود هیچ درخواستی از ما نداشته اند و همواره برای عزت و اقتدار نظام و رهبری دعا کرده اند.

وی با اشاره به کوتاهی برخی مدیران اجرایی استان نسبت به سرکشی به خانواده های شهدا اظهار کرد: مراجع عظام تقلید و علما و همچنین استاندار قم بارها به دیدار خانواده شهدا رفته اند ولی متأسفانه مدیران اجرایی استان نسبت به این موضوع اهتمامی ندارند.

هاشمی در ادامه خاطرنشان کرد: دشمنان برنامه های زیادی برای مقابله با انقلاب اجرا کرده اند و هر روز یک نقشه برای ما می کشند و اگر امروز در اقصی نقاط جهان نام جمهوری اسلامی طنین‌انداز شده است به دلیل وفاداری به ولایت‌فقیه و مکتب امام حسین(ع) است و امروز نیز باید شعار «هیهات من الذله» امام حسین(ع) سرلوحه کارها باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با تأکید بر اینکه روز شهید برای همه است، گفت: روز شهید با پیام مراجع عظام در درس خارج انجام آغاز خواهد شد، جلسه ترویج ایثار و شهادت، دیدار خانواده مدافعان حرم و دفاع مقدس با مراجع عظام، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، نواختن زنگ ایثار در مدارس استان، تجلیل از پیش‌کسوتان عرضه جهاد و شهادت، دیدار با خانواده شهدا ازجمله برنامه‌های این روز است.

وی با اشاره به برگزاری همایش تجلیل از مادران و همسران شهید استان در روز 22 اسفند گفت: در حال حاضر 1500 مادر شهید استان در قید حیات هستند که از آنها برای شرکت در همایش دعوت شده است و برای اولین بار مادران و همسران شهدای مدافع حرم نیز دعوت شده و مورد تجلیل قرار می گیرند و پیش بینی ما این است که بیش از 3 هزار نفر از مادران و همسران شهدا در این همایش که ساعت 10 صبح روز یکشنبه22 اسفند در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار می شود، شرکت خواهند کرد./872/پ202/ی

ارسال نظرات