۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۴۸۵۷۶۶
امام جمعه آمل مطرح کرد:

ضرورت توجه و دستگیری ویژه از نیازمندان در آستانه سال جدید

امام جمعه ‌آمل گفت: در آستانه عید نوروز قرار داریم که نیاز است با کارهای خیرخواهانه زمینه شادی دل های نیازمندان را فراهم کنیم تا بتوانند خود را برای نوروز آماده کنند.
امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی، امام جمعه آمل امروز در جشن بزرگ یار مهربانی که به همت اداره بهزیستی در آمل برگزار شد، اظهار داشت: ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری امری مهم و ارزشمند است که در راستای تحقق آن تلاش شود.

وی تصریح کرد: رسیدگی به وضعیت مددجویان بهزیستی باید به نحوی شایسته مورد توجه قرار گیرد و تلاش های خوبی در این مسیر صورت گیرد.

امام جمعه آمل افزود: عزیزان ورزشکار را در این برنامه داریم که برای حمایت از مددجویان بهزیستی حضور پیدا کردند تا آبروی خود را تقسیم کنند.

حجت الاسلام مرتضوی با بیان این که نگاه خیراندیشانه بسیار ارزشمند است، گفت: حضور در این محافل و مجالس برکات و دستاوردهای گرانقدری دارد.

وی اظهار داشت: هر گامی که برای حمایت از فقرا و نیازمندان برمی داریم منزلت و جایگاه بسیاری دارد که حضرت حق به ما نظر می کند و این بسیار مهم است.

امام جمعه آمل تصریح کرد: ضرورت دارد تلاش های شایسته ای انجام دهیم تا بتوانیم برای رفع نیازهای مستمندان اهتمام ویژه ای صورت دهیم که خیرات فراوانی در آن قرار دارد.

حجت الاسلام مرتضوی افزود: در آستانه عید نوروز قرار داریم که نیاز است با کارهای خیرخواهانه زمینه شادی دل های نیازمندان را فراهم کنیم تا بتوانند خود را برای نوروز آماده کنند.

وی با بیان این که فعالیت های خیرخواهانه مورد توجه دین مبین اسلام و تعالیم والای دینی است، گفت: حضور در این مسیر ارزنده برکات ثواب بسیاری برای انسان دارد.

امام جمعه آمل اظهارداشت: مراکز خیریه بار سنگینی بر دوش دارند که ضرورت دارد توجهات ویژه ای برای حمایت های شایسته از نیازمندان و مستمندان صورت گیرد.

حجت الاسلام مرتضوی ادامه داد: بعضی از مووسسات خیریه به بیراهه می روند و بعضی خیلی کارهای قشنگ می کنند که نمونه بارز آن مجمع خیرین شهرستان آمل است.

وی تصریح کرد: معلولان جامعه پاره تن ما هستند که خدمت شایسته و درست به این عزیزان می تواند زمینه ساز رضایت حضرت حق شده و خیرات ارزشمندی در آن قرار دارد.

وحید حسین زاده، رییس اداره بهزیستی شهرستان آمل با بیان اینکه در سالجاری 74 میلیون تومان مشارکت نقدی صورت گرفت، افزود: سرانه هر آملی به بهزیستی  167تومان است و از محل مشارکت مردمی هزینه درمان و لوازم ضروری، مسکن، اشتغال و مناسب سازی منزل مددجویان پرداخت می شود.

وی افزود: حدود 40 دانشجوی معلول و120 دانش آموز داریم که  بصورت رایگان تحصیل می کنند در شهرستان آمل حدود 7 هزار معلول و700 زن سرپرست خانوار تحت پوشش هستتد که از خدمات بهزیستی بهرمند هستند.

حسین زاده ادامه داد: بیشترین معلولیت جسمی حرکتی هستند که بر اثر سوانح جاده ای یا تصادفات دچار معلولیت می شوند و در شهر آمل 7 مرکز توانبخشی وجود دارد که به معلولان خدمات می دهد./1314/202/ب2

ارسال نظرات