۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵
کد خبر: ۴۸۵۶۶۹
امام جمعه رفسنجان:

مسؤولان به جای ارائه آمارهای غلط با مردم صادق باشند

حجت الاسلام رمضانی پور گفت: ارائه آمارهای غلط و ادعاهای بی جا و بی رویه و کذب محضی که نسبت به کارهایی که انجام نشده می شود، مردم را نسبت به نظام و ارزش های آن مأیوس می کند.
اقتصاد مقاومتی آمار آمار

حجت الاسلام عباس رمضانی پور، امام جمعه رفسنجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با اشاره به اهمیت نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی در کشور، اظهار کرد: اواخر سال 1392 سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب به مسؤولان نظام از جمله دولت روی کار ابلاغ گردید و در سال 95 نیز ایشان بر نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل تأکیدات زیادی داشتند و از دولتمردان خواستند در پایان سال عملکرد خود را اعلام کنند.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانات اخیر خود نیز فرمودند «ما دنبال اقدام و عمل هستیم که در این راستا چه اقداماتی صورت گرفته است»؛ اما متأسفانه آنچنان اقدامی از سوی دولتمردان و نیز مجلس محترم شورای اسلامی و دیگر نهادها صورت نگرفته و رهبر معظم انقلاب نسبت به اقدام و عمل راضی نیستند.

حجت الاسلام رمضانی پور با اشاره به اینکه در برخی از مجموعه ها و نهادها اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل به خوبی به چشم می خورد، تصریح کرد: مجموعه بسیج در این راستا گام های مهمی را برداشته و نیز برخی از نهادی های دیگر اقداماتی را انجام دادند اما نه آن اقدامات اساسی که ما را از وابستگی به اجانب و قدرت ها که بنده دنیا هستند؛ و قدرت دنیایی برای خود ایجاد کردند، نجات دهند.

امام جمعه رفسنجان ادامه داد: ما به وسیله اقتصاد مقاومتی می توانستیم خود را مستغنی از دول غربی و دلدادگی به بعضی از کشورهای غربی کنیم که در بعضی از افراد جامعه و مسؤولان ما نمایان است، اما متأسفانه اقدام و عمل حاصل نشد و امروزه ما شاهد گرفتارهای اقتصادی و معیشتی جامعه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر دولت یازدهم در ابتدای کار خود به سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی توجه کرده بود و به جای نگاه به بیرون، نگاه به درون صورت گرفته بود و به ظرفیت ها و توانمندی های فرزندان این جامعه توجه شده بود، امروز شاهد مشکلات و گرفتاری های جامعه نبودیم.

حجت الاسلام رمضانی پور با بیان اینکه امروزه ما شاهد افزایش بیکاری، رکود مطلق در جامعه و مناسب نبودن وضعیت معیشتی مردم هستیم، یادآور شد: از طرفی حقوق های نجومی هم باز مزید بر علت است و برخی از مسؤولان و افراد با دریافت حقوق های کلان حق زیادی از جوانان و مردم را پایمال کردند و اگر این حقوق ها صرف نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی در جامعه شده بود؛ اکنون مشکلات زیادی در جامعه رفع شده بود.

امام جمعه رفسنجان ابراز کرد: اجرایی نشدن سیاست های اقتصاد مقاومتی و نهادینه نکردن فرمایشات رهبر معظم انقلاب یک نوع نگرانی و دغدغه است که اگر این امر تحقق پیدا کرده بود بسیاری از مشکلات در کشور رفع می شد.

وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب بر مشکلات معیشتی مردم واقف هستند و در بیانات اخیر خود فرمودند «مردم از این وضعیت گله مند هستند» از این رو چرا باید مسؤولان ما از بار مسؤولیت شانه خالی کنند و این قضایا را نشنیده بگیرند؛ و اینکه بعضی از مسؤولان شعار می دهند ما به تمام وعده هایمان عمل کردیم در حالی که اینچنین نیست.

حجت الاسلام رمضانی پور اضافه کرد: ارائه آمارهای غلط و ادعاهای بی جا و بی رویه و کذب محضی که نسبت به کارهایی که انجام نشده می شود، این موارد مشکلات را بیشتر و مردم را نسبت به نظام و ارزش های آن مأیوس می کند.

امام جمعه رفسنجان افزود: بنابراین خواهان این هستیم مسؤولان نظام اگر نمی توانند کاری را انجام دهند طبق احادیث شریفی که وارد شده است؛ مسؤولیت را قبول نکنند و یا در کار خود تجدیدنظر کنند.

وی ادامه داد: دولت یازدهم ادعا می کند ما فراجناحی عمل می کنیم البته اینگونه نبود؛ بلکه کاملا جناحی عمل کرد و تمام استانداران، فرمانداران و بخشداران را از یک جناح انتخاب کرد و کارایی و کارآمدی آنان بیشتر از این نیست و امروز نیز با دروغ می خواهند بگویند در تحقق اقتصاد مقاومتی اقداماتی صورت گرفته است.

حجت الاسلام رمضانی پور گفت: مردم فهیم ایران اسلامی با چشم بصیرت در سال 96 بهترین ها را انتخاب کنند تا در تحقق یافتن اقتصاد مقاومتی گام های اساسی صورت گیرد./9709/302/ب2

ارسال نظرات