۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۴۸۵۶۶۲
همزمان با سراسر کشور صورت می گیرد؛

اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری در 75 بقعه متبرکه استان مرکزی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: طرح نوروزی آرامش بهاری همزمان با سراسر کشور از 28 اسفند 95 تا 15 فروردین 96 در استان مرکزی اجرا می‌شود که 75 بقعه متبرکه در سطح استان آماده برگزاری و اجرای این طرح هستند.
طرح نوروزی آرامش بهاری در بقعه متبرکه استان مرکزی اجرایی می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام سید باقر حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بعد از ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه با موضوع طرح «آرامش بهاری»  در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، گفت: طرح نوروزی آرامش بهاری همزمان با سراسر کشور از 28 اسفند 95 تا 15 فروردین 96 در استان مرکزی اجرا می‌شود که 75 بقعه متبرکه در سطح استان آماده برگزاری و اجرای این طرح هستند.

خدمات‌رسانی به زائران و مسافران نوروزی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اظهار داشت: این طرح که با هدف خدمات‌رسانی به زائران و مسافران نوروزی انجام می‌شود به‌ طوری تدوین شده که باید مسؤولان مربوطه به صورت نوبتی در اداره حضور داشته باشند و گزارشات لحظه‌ای ارائه کنند تا مشکلی برای مسافران به‌ وجود نیاید.

حجت الاسلام حسینی اراکی با بیان اینکه استقرار روحانی در بقاع اولویت‌دار از دیگر برنامه‌های طرح آرامش بهاری است، گفت: در این طرح برنامه‌های فرهنگی هم دیده شده و همچنین آماده کردن مکان‌ها را داریم که از همین امروز کلید خورده تا در مکان‌هایی که نیاز به جمع‌آوری مصالح، آب‌رسانی و برق‌کشی است اقدامات لازم را انجام دهیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی افزود: در لحظه تحویل سال دعای تحویل سال، دعای فرج و دعای توسل را داریم و نباید وارد فضای روضه شد زیرا هر چیزی جای خودش و در مواقع جشن و شادی نیاز نیست که فضا را به‌گونه‌ای دیگر طراحی کنیم و بهتر است که به همان مواردی که در این ایام مرسوم است مانند دید و بازدید و الفت مجدد بپردازیم که پیش‌زمینه همه این موارد در سیره زندگی انبیاء وجود داشته است.

حجت الاسلام حسینی در ادامه با اشاره به مساجد بین راهی، گفت: بررسی مساجد بین راهی شاخص از دستور کارهای دیگر اوقاف است تا بتوانیم در مدت اجرای طرح از آنهایی که توان خدمات‌رسانی دارند استفاده کنیم.

برگزاری برنامه های ایام ولادت حضرت زهرا(س)

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی خاطرنشان کرد: همچنین طرح دیگری با نام دست‌های مهربانی را داریم که با همکاری کمیته امداد و دعوت 500 خانواده از ایتام مراسمی را در 28 اسفند و در محل امامزاده عبدالله و آمنه خاتون(ع) و از محل اجرای نیت واقفان اجرا می‌کنیم، بخشی هم در تفرش اجرا می‌شود که زمان آن مشخص نیست.

حجت الاسلام حسینی در پایان بیان داشت: باید اندکی تأمل کنیم که اگر در موقعیت حضرت زهرا(س) قرار می‌گرفتیم، در دفاع از ولایت چه موضع‌گیری داشتیم، در این عصر بصیرت بیش از هر چیزی مورد احتیاج است و با توجه به پیش رو بودن انتخابات در سال جدید تأکید بر حضور حداکثری است زیرا این حضور حداکثری همان بصیرت مردم در عصر حاضر است که دشمن را کور می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در پایان بیان کرد: باید برنامه های ایام ولادت حضرت زهرا(س) را هم مانند ایام شهادت آن حضرت به صورت ویژه برگزار کنیم و برنامه‌هایی در شأن و منزلت این بانوی بزرگ داشته باشیم./842/202/ب2

ارسال نظرات