۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۴۸۵۶۵۷
پژوهشگر حوزوی مطرح کرد؛

ضرورت ورود حوزه و دستگاه های تبلیغاتی به فضای مجازی

پژوهشگر حوزوی گفت: امروزه ورود به فضای مجازی یکی از واجبات برای حوزه و دستگاه های تبلیغاتی است و اگر به آن اهمیت ندهیم، کسانی که سعی در گسترش بداخلاقی ها در جامعه دارند، کار را در دست گرفته و به سمت و سوی مدنظر خود پیش می برند.
فضای مجازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مصطفی کوهی عصر دوشنبه در کارگاه «آداب و احکام فضای مجازی» از سلسله کارگاه ها و پنل های همایش فضای مجازی پاک که از سوی معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: امروز فضای مجازی زبان نسل جوان است و بسیاری از اطلاعات خود را از این طریق کسب می کنند.

وی گفت: امروزه ورود به فضای مجازی یکی از واجبات برای حوزه و دستگاه های تبلیغاتی است و اگر به آن اهمیت ندهیم، کسانی که سعی در گسترش بداخلاقی ها در جامعه دارند، کار را در دست گرفته و به سمت و سوی مدنظر خود پیش می برند.

این پژوهشگر حوزوی با اشاره به منکرات فضای مجازی تصریح کرد: منکر اعتقادی از جمله منکرات و جرائم در فضای مجازی است که دشمن در صدد هدف گیری و تضعیف اعتقادات جوانان است؛ انواع منکر اعتقادی شامل انکار توحید، انکار نبوت، انکار معاد، انکار امامت و تحریف ظهور حضرت مهدی(عج)، ترویج تفکرات غلط و انحرافی، تحریف یا تحقیر مقدسات دینی و ارزش های انقلاب و ایجاد حس یأس و ناامیدی می شود.

حجت الاسلام کوهی منکر اقتصادی را دیگر منکر فضای مجازی عنوان کرد و افزود: سرقت(مالی و علمی)، کلاهبرداری، قمار و شرط بندی، کِرَک کردن نرم افزار(تغییر دادن نرم افزار به منظور حذف کردن روش های حفاظتی آن) از جمله منکرات فضای مجازی به شمار می رود.

وی اظهار داشت: از دیگر منکرات فضای مجازی، منکرات اخلاقی است که ترویج فیلم و عکس های مستهجن، نشر اکاذیب و ترساندن کاربران از جمله این منکرات هستند.

این پژوهشگر حوزوی با بیان این که باید شبکه ملی اطلاعات ایجاد شود تا فرد مراجعه کننده جست و جوی سالمی داشته باشد، درباره فیلترینگ گفت: فیلترینگ زمینه برداشت کلیه اطلاعات را به سرور خارجی فراهم می کند و همچنین زمینه ایجاد بد افزارهای کامپیوتری را ایجاد می کند.

وی به بیان فواید و معروف های فضای مجازی پرداخت و تصریح کرد: آموزش مفاهیم عالی، ارتباط انسان ها با مراکز علمی و مذهبی، صله رحم، تبلیغ کالاهای تجاری، اطلاع رسانی عمومی و دسترسی به اخبار و اطلاعات روز دنیا از جمله معروف های فضای مجازی به شمار می روند.

حجت الاسلام کوهی در پایان خاطرنشان کرد: همکاری حوزه و دانشگاه در اینترنت، انجام کارهای تشکیلاتی از سوی حوزه، تهاجمی بودن و ایجاد اینترنت ملی راهکارهایی برای ترویج معروف ها در فضای مجازی هستند./822/پ202/ب1

ارسال نظرات