۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹
کد خبر: ۴۸۵۶۵۵
امام جمعه بستان آباد:

مسؤولان با حاشیه سازی‌‌های سیاسی مردم را فراموش نکنند

حجت الاسلام رضوی گفت: اگر بخواهیم مردم به اسلام و نظام اسلامی بدبین نشوند باید مشکلات مردم را حل کنیم نه آنکه درگیر مسائل سیاسی شویم و تبلیغات انتخاباتی را پیش از موعد آن آغاز کنیم.
حجت الاسلام رضوي،امام جمعه بستان آباد

حجت الاسلام سید رضا رضوی امام جمعه بستان آباد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به شرایط بد اقتصادی مردم و بحران بیکاری در میان جوانان، اظهار داشت: مشکلات اقتصادی سبب شده است تا جوانان درگیر بحران‌هایی چون بیکاری و مسأله ازدواج شوند.

وی مسؤولان را به پرهیز از حاشیه‌سازی‌های سیاسی فرا خواند و گفت: اگر بخواهیم مردم به اسلام و نظام اسلامی بدبین نشوند باید مشکلات مردم را حل کنیم نه آنکه درگیر مسائل سیاسی شویم و تبلیغات انتخاباتی را پیش از موعد آن آغاز کنیم.

امام جمعه بستان آباد با بیان اینکه مشکل بیکاری، رکود، مشکل اختلاس‌های کلان و رانت خواری باید حل شود، خاطرنشان کرد: حاشیه سازی‌های سیاسی سبب نشود که گمان کنیم مردم مشکلی ندارند و یا خود را به خواب غفلت برنیم، امروز موقعیت حضور فعال مسؤولان در نشان دادن کارآمدی نظام است.

وی با اشاره به بحث حقوق‌های نجومی و عدم پیگیری‌های لازم در این رابطه، افزود: حقوق‌های نجومی در هاله‌ای از ابهام باقی ماند و معلوم نشد نتیجه رسیدگی ها چه شد؟! باید این مسأله پیگیری شود، مجلس نیز باید به عنوان نمایندگان مردم این مسائل دلخراش را پیگیری و نتایج آن را به مردم اعلام کنند.

حجت الاسلام رضوی ادامه داد: وقتی یک جوان از ما می پرسد ۱۰ هزار میلیارد از صندوق ذخیره فرهنگیان چه شد؟ چهل منبر و نماز جمعه ما بی اثر می شود! رانت خواری‌ها، اختلاس‌ها و از همه بدتر حقوق‌های نجومی ریشه بدبینی را در میان مردم به ویژه نسل جوان را کاشته است.

وی مسؤولیت مردم را در این شرایط سخت اقتصادی حمایت از تولید داخلی با خرید محصولات داخل کشور دانست و گفت: خرید کالای خارجی دامن زدن به بیکار شدن کارگر ایرانی است، هر چه میزان مصرف تولیدات داخلی کم باشد کشور با مشکلات بیشتری رو به رو خواهد شد.

امام جمعه بستان آباد بازنگری در فرهنگ تولید و مصرف کشور در جهت تقویت تولید و اشتغال را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: در این میان، بخش تولیدی وظیفه دارد با افزایش کارایی و کیفیت کالا و خلق ارزش‌افزوده‌ی بیشتر به‌ عنوان حلقه‌ اصلی اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی، بازار داخلی را در دست بگیرد./854/302/ب2

ارسال نظرات