۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۴۸۵۶۲۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

مشکلات اقتصادی ریشه غالب آسیب‌های اجتماعی است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ریشه در مشکلات اقتصادی دارند.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با شماری از مسؤولان فرهنگی استان، با اشاره به ضرورت همگرایی و هماهنگی نهادهای مسؤول در مسائل فرهنگی، اظهار کرد: نباید تک‌صدایی حرکت کنیم بلکه وقتی در خطبه‌های نماز جمعه مسأله فرهنگی و اجتماعی مطرح می‌شود، لازم است همه نهادهای مرتبط موضوع را پیگیری کرده تا به نتیجه مطلوب برسد.

وی خاطرنشان کرد: نهادهای فرهنگی و مذهبی باید تعاون، تعامل و ارتباط بیشتری با هم داشته باشند و راهکارها و موانع و راه‌های پیشگیری و درمان مشکلات را مطرح و اجرایی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه در این راستا وحدت رویه و دوری از عمل جزیره‌ای ضرورت دارد، اضافه کرد: منشأ و سرچشمه‌ همه نهادهای فرهنگی و مذهبی جامعه ما یکسان است؛ ازاین‌رو باید در مسائل اجتماعی و فرهنگی همه این نهادها متمرکز و همسو باشند.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با تأکید بر ضرورت کلان‌نگری فرهنگی و اجتناب از جزئی‌نگری، ادامه داد: برای عملیاتی کردن مطالبات رهبر معظم در مسائل مختلف، باید نهادهای فرهنگی دارای حوزه‌های کاری تعریف شده باشند تا برنامه‌ها و طرح‌ها به‌خوبی عملیاتی شود.

وی ادامه داد: باید بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب هسته‌های اندیشه‌ورز داشته باشیم و برای مسائل و مشکلات موجود راهکارها را اندیشیده و اجرایی کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه در نشست‌های نهادهای فرهنگی باید راهکارها و راهبردها مطرح شود، اظهار کرد: گاهی در جامعه فرهنگی ما خودزنی‌هایی دیده می‌شود؛ به‌گونه‌ای که با دست خود کاری می‌کنیم که زیر سؤال می‌رویم که باید این غفلت‌ها درمان شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به ضرورت دردشناسی و درمان‌شناسی در این جلسات، اضافه کرد: باید هسته ناصحان ائمه مسلمین و خیرخواه مدیران جامعه اسلامی باشیم تا بتوانیم در کنار هم مشکلات موجود را مرتفع کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ریشه در مشکلات اقتصادی دارند، ادامه داد: امام علی (ع) می‌فرماید: «ان العسر یفسد الاخلاق» و تأکید می‌کند مشکلات اقتصادی اخلاق مردم را فاسد می‌کند؛ به‌گونه‌ای که شاید فرد خدابارو و معادباور باشد ولی وقتی فشار زیادی بر او وارد شود از چهارچوب بیرون می‌زند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: باید تنگناهای اقتصادی و فرهنگی مدیریت شوند تا جامعه فاسد نشود که در این راستا لازم است به سراغ علت‌ها برویم نه آنکه تنها با معلول‌ها برخورد کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: باید ریشه‌های مشکلات اقتصادی و اجتماعی را درمان کرده و در موضوعات مختلف به دنبال ریشه‌ها و علت‌های موضوع باشیم نه آنکه تنها به سراغ معلول‌ها رفته و یا صورت مسأله را پاک کنیم./202/9314/ب1

ارسال نظرات