۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۴۸۵۶۲۲
آیت‌الله مهمان‌نواز:

اعتکاف فرصت مناسبی برای تقویت ارتباط جوانان با دین است

آیت الله مهمان نواز با بیان اینکه ایام اعتكاف زمينه رشد و تعالي را فراهم می‌سازد، گفت: ایام‌البیض فرصت مناسبی برای تقویت ارتباط جوانان با دین است.
آیت الله مهمان نواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماينده مردم استان خراسان شمالي در مجلس خبرگان رهبري، امروز در دیدار با شماری از مسؤولان فرهنگی استان، با اشاره به در پیش بودن ایام البیض و اعتکاف رجبیه، بر لزوم تقويت و ترويج آموزه‌های ديني در مراسم عبادي اعتكاف تأکید کرد.

وی با اشاره به حضور گسترده افراد به‌ویژه جوانان در مراسم اعتکاف، اظهار داشت: بايد از فرصت آيين معنوي اعتكاف براي تقويت و ترويج آموزه‌های ديني در بين نسل جوان بيشترين بهره را ببريم.

آیت‌الله مهمان‌نواز افزود: سنت حسنه اعتكاف تأثير بسزايي در زندگي انسان‌ها به‌ویژه جوانان داشته و فرصت بی‌نظیری براي خلوت و راز و نياز با معبود يكتا است تا افراد با بازبيني در اعمال و رفتار خود از خواب غفلت بيدار شوند.

وي اضافه كرد: در حقيقت مراسم عبادي اعتكاف فرصتي براي رشد و تعالي افراد است تا آنها با زدودن غبار غفلت و دنيازدگي و با تهذيب نفس و انس با خداوند به تزكيه روحي و معنوي برسند.

عضو چهار دوره مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: انسان همواره نياز به خلوتي براي تزكيه روحي و رسيدن به آرامش دارد تا بدون دلواپسي از كارهاي انجام‌نشده و اشتغالات زندگي به بازبيني و تفكر در اعمال خود بپردازد كه اعتكاف زمينه چنين خلوتي را فراهم می‌کند.

آیت‌الله مهمان‌نواز تصريح كرد: انسان با شركت در مراسم معنوي اعتكاف با زدودن غبارهاي دنيوي از جان ‌و دل و گذشتن از گناه و معصيت ارتباط خود را با خداوند كريم تقويت كرده و به آرامش دروني می‌رسد؛ چراکه انسان گاهي آن‌قدر خود را درگير مسائل دنيوي و نفسانيات می‌کند كه علاوه بر اينكه خدا را فراموش می‌کند، خود را هم به‌کلی از ياد می‌برد.

وي خاطرنشان كرد: انسان با حضور خالصانه در آيين معنوي اعتكاف و خلوت سه‌روزه خود با ياد و ذكر خداوند آرامش يافته و به اين طريق براي تمام ايام سال به تمرين اخلاق‌مداری و كنترل غریزه‌های سركش و نفساني خود می‌پردازد تا با استمرار اخلاق‌مداری و اجتناب از گناه و معاصي به معرفت الله برسد.

نماينده مردم استان خراسان شمالي در مجلس خبرگان رهبري اظهار داشت: اعتكاف نياز معنوي و ارزشمند جامعه و راهي براي جلوگيري از هجمه‌های فرهنگي دشمنان عليه جوانان است كه بايد از فرصت آن براي تقويت ايمان و اراده جوانان و تزكيه روحي و معنوي آنها استفاده كنيم.

گفتنی است، طبق سنت هرساله مراسم اعتکاف رجبیه در روزهای ایام البیض؛ سیزدهم تا پانزدهم رجب، با حضور معتکفانی از اقشار مختلف مردم در بیش از 110 شهری و روستایی سراسر استان خراسان شمالی برگزار می‌شود./202/9314/ب1

ارسال نظرات