۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۴۸۵۵۸۶
مدیرکل تبليغات اسلامي استان خراسان شمالي خبر داد؛

نام‌نویسی همه روحانیان خراسان شمالی در سامانه سجام

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از نام‌نویسی همه روحانيان استان در سامانه اينترنتي سجام (سامانه جامع اعزام مبلغ) به‌منظور ساماندهي فعالیت‌های تبلیغی روحانیان استان خبر داد.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علي خادمي، مدیرکل تبليغات اسلامي استان خراسان شمالي، امروز در نشست با روحانیان مبلغ استان، با اشاره به ثبت‌نام تمام روحانيان خراسان شمالي در سامانه سجام (سامانه جامع اعزام مبلغ)، گفت: سامانه اينترنتي سجام به‌منظور ساماندهي الكترونيكي روحانيان و مبلغان طراحي شده است.

وي با بيان اينكه سامانه اينترنتي سجام از سوی واحد انفورماتیک سازمان تبلیغات اسلامی کشور طراحی شده است، اظهار داشت: سامانه سجام براي ساماندهي و یکسان‌سازی اعزام مبلغ در مناسبت‌های مذهبی طراحی شده که هم اکنون تمام روحانیان و مبلغان استان در ثبت‌نام کرده‌اند.

حجت‌الاسلام خادمي افزود: همه روحانيان و مبلغان براي نانم نويسي در سامانه سجام پس از برگزاري مراحل گوناگون آموزش و پيگيري و رصد منظم در اطلاع‌رسانی به شبكه تبليغي قادر به ثبت‌نام و تأييد صلاحيت می‌شوند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اضافه كرد: پس از ثبت‌نام، احراز هويت و تأييد روحانيان در سامانه سجام به آنها کد تبلیغی موقت داده می‌شود، سپس با فراخوان این افراد و برگزاری آزمون شفاهی و کتبی به كساني كه بتوانند حدنصاب نمره قبولي را كسب كنند، کد تبلیغی دائمی اعطا می‌شود.

حجت‌الاسلام خادمي با تأكيد بر اينكه تمام مبلغاني که در استان فعالیت می‌کنند بعد از تأييد تحت پوشش سامانه سجام قرار گرفته‌اند و به آنها كد تبليغ ارائه شده است، ادامه داد: مبلغان می‌توانند با ورود به سامانه مزبور گزارش عملکرد ماهانه خود را به ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های محل خدمت و اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی ارائه دهند.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی خراسان شمالی تصريح كرد: با توجه به اينكه تعداد روحانیان و مبلغان در مناسبت‌های گوناگون متغیر است، از اين تعداد 160 نفر به‌صورت استقرار دائم، پاره‌وقت و خود استقرار در مناطق تبليغي استان فعاليت می‌کنند.

وي خاطرنشان كرد: طراحی سامانه سجام به‌گونه‌ای است که در آن رعايت اولویت اعزام براي مبلغان بومي يا مقيم در هر استان و با روحانیان مبلغی است که آمادگی خود را برای خدمت در مناطق محروم اعلام و کد تبلیغی دائم دریافت کرده‌اند.

حجت‌الاسلام خادمي اضافه كرد: از اهداف و مزیت‌های استفاده از سامانه اينترنتي سجام می‌توان به صرفه‌جویی در وقت و انرژي نيروي انساني، سرعت در انجام فعالیت‌های اعزام در مناسبت‌های مختلف، کاهش مکاتبات اداری، به‌روز بودن اطلاعات و آمار فعالیت‌های حوزه اعزام و استقرار مبلغان اشاره كرد.

وي با بيان اينكه پیش از راه‌اندازی سامانه سجام اعزام مبلغان و ثبت اطلاعات و عملکرد آنها به‌صورت دستی و با صرف وقت و هزينه بسيار زياد انجام می‌شد، اظهار داشت: با استفاده از این سامانه بستري براي مديريت جامع اعزام مبلغ و امکان رصد مناطق نیازمند به مبلغ، پوشش کامل تبلیغی آن‌ها و جلوگیری از اتلاف ظرفیت‌ها با اعزام تکراری به یک منطقه فراهم شد.

حجت‌الاسلام خادمي در ادامه با اشاره به اينكه سامانه سجام با سامانه‌های سماوات و سمتا نقش هم‌افزایی داشته و در یک راستا فعالیت می‌کنند، افزود: با ثبت‌نام مبلغان و روحانیان در سامانه سجام آنها در مناسبت‌های گوناگون مذهبي بر اساس نياز به مساجد مناطق شهری و روستایی گوناگون، برای فعالیت تبلیغی اعزام می‌شوند./9314/202/ب1

ارسال نظرات