۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۴۸۵۵۷۱
نماینده ولی فقیه در ایلام:

ترویج نماز پویایی جامعه را به همراه دارد

نماینده ولی قیه در ایلام گفت: نماز یک فریضه بسیار مهم الهی است که به‌عنوان محکی برای بندگی و عبودیت انسان باخدا است، نماز برنامه بسیار مهم دینی و فرهنگی برای اصلاح جامعه است و تأثیر بازدارندگی نماز در مقابل آسیب‌های اجتماعی بسیار حائز اهمیت است.
حجت الاسلام والمسلمین لطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمد نقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان امام‌جمعه ایلام، ظهر امروز در مراسم تقدیر از برگزیدگان جشنواره  رسانه و نماز در این استان، اظهار کرد: نماز یک فریضه بسیار مهم الهی است که به‌ عنوان محکی برای بندگی و عبودیت انسان باخداست.

امام‌جمعه ایلام، بابیان اینکه هیچ انسانی عبد خداوند متعال نمی‌شود مگر اینکه نماز را برپا دارد، ابراز کرد: نماز برنامه بسیار مهم دینی و فرهنگی برای اصلاح جامعه است و تأثیر بازدارندگی نماز در مقابل آسیب‌های اجتماعی بسیار حائز اهمیت است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی، با اشاره به اینکه اگر فرهنگ نماز در سطح جامعه گسترش پیدا کند، یادآور شد: ترویج فرهنگ نماز در سطح جامعه به‌ویژه در بین جوانان موجب می‌شود که آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه کاهش‌یافته و شاهد چالش‌های اخلاقی در سطح جامعه شاهد نباشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خوشبختانه توجه بسیار خوبی به رشد و توسعه فرهنگ نماز در سطح جامعه به‌ویژه در مراکز آموزش عالی مدارس، ادارات و نهادها شده است که موجب خواهد شد نماز به‌عنوان یک فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود.

وی، با تأکید بر توسعه و تعمیق فرهنگ نماز در مساجد و حسنیه‌ها و تکایا و سایر نهادها، یادآور شد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، یکی از مراکز مهم در راستای جذب جوانان به مساجد که با حضور جوانان در این مراکز در قالب اعضای کانون‌های مساجد به‌عنوان یک ظرفیت مهم گام‌های بلندی در این حوزه برداشته است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی، بابیان اینکه سد محکمی در برابر ناهنجاری‌های فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی است، گفت: نماز مصونیت بخش است و مساجد نقش مهمی در این حوزه دارند و باید از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جامعه به‌ویژه رسانه‌ها و مساجد در راستای توسعه و تعمیق فرهنگ نماز استفاده کنیم.

امام‌جمعه ایلام خاطرنشان کرد: به‌طور قطع تلاش رسانه‌ها در راستای ترویج فرهنگ نماز منجر به ایجاد یک جامعه پوینده و بالنده در کشور می‌شود./879/202/ب1

ارسال نظرات