۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۴۸۵۵۴۱
معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

هدایتگری افراد مهمترین رسالت فعالان فرهنگی مساجد است

معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، دستگیری و هدایتگری افراد جامعه را مهمترین رسالت فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد دانست و در عین حال بر غافل نشدن از خود و خانواده تاکید کرد.
حجت الاسلام روستا آزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام سعید روستا آزاد معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، امروز در همایش بزرگ گرامیداشت 18 اسفند در سالن اجتماعات عاشقان ثارالله بندرعباس، گفت: یک فعال فرهنگی که دغدغه دین دارد تلاش می کند تا مردم را در معرض تابش آیات الهی و معارف اهل بیت(ع) قرار دهد باید به دو نکته مهم «عدم فراموشی خود» و «عدم فراموشی اطرافیان» توجه داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه گاهی به دلیل مشغله های فراوان فرهنگی برای جذب افراد ممکن است خود را فراموش کنیم افزود: در بیشتر اوقات هنگامی که تفسیر آیه و یا روایت و حدیثی را می شنویم به این می اندیشیم که کی و کجا مردم را با آن آشنا سازیم.

معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با استناد به آیه شریفه «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا عَلَيْکُمْ أَنْفُسَکُمْ لا يَضُرُّکُمْ مَنْ ضَلَّ إِذَا اهْتَدَيْتُمْ إِلَي اللَّهِ مَرْجِعُکُمْ جَميعاً فَيُنَبِّئُکُمْ بِما کُنْتُمْ تَعْمَلُونَ»، تصریح کرد: خداوند در این آیه می فرماید: «اى کسانى که ایمان آورده اید، مراقب خویشتن باشید، مبادا پس از آن که راه یافته اید کسانى که گمراه شده اند به شما زیانى برسانند و گمراهتان کنند. بازگشت شما و آنان همگى به سوى خداست، آن گاه شما و آنان را از حقیقت فرجام آنچه مى کردید آگاه خواهد ساخت».

حجت الاسلام روستا آزاد ادامه داد: اگر این گونه باشید که در وهله نخست خود را مخاطب بدانید و خود هدایت شده باشید، کسانی که گمراه هستند هیچ ضرری به شما نمی رسانند. اما متاسفانه بعضی وقت ها از خود غافل می شویم.
 
وی، غفلت از اطرافیان به ویژه خانواده را دومین نوع غافل شدن دانست و عنوان کرد: گاهی اتفاق می افتد که فعال فرهنگی که وقت و عمر خود را برای هدایتگری جامعه گذاشته است اما نزدیکان خودش با ابتدایی ترین مفاهیم کمترین ارتباط دارند.

معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با استناد به آیه 32 سوره مائده که می فرماید: «اگر کسی فردی را به قتل برساند گویی همه بشریت را کشته و اگر کسی یک نفر را زنده کند انگار بشریت را زنده کرده است»، گفت: مراد از احیا در این آیه، زنده کردن فیزیکی نیست بلکه هدایت فرد از هلاکت و گمراهی است.
 
حجت الاسلام روستا آزاد در پایان با اشاره به حدیثی نبوی گفت: پیامبر(ص) به امیر مومنان(ع) هنگامی که عازم یمن بود فرمود: «اگر یک نفر به دست تو هدایت شود بهتر از هر آنچه که خورشید و ماه بر آن بتابد و اختیارش در دست تو باشد برای تو سودمند تر است». این آیه و حدیث بیانگر ارزش کار فعالان کانون های مساجد است./202/851/ب1

ارسال نظرات