۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۴۸۵۵۲۸
آیت الله نعیم آبادی:

کانون های مساجد مروج اصول و ارزش های انقلاب هستند

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد مروج فرهنگ دین، قرآن، مسجد، اهل بیت(ع) و اصول و ارزش های انقلاب اسلامی هستند.
امام جمعه بندرعباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان امروز در همایش گرامیداشت 18 اسفند که به مناسبت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در سالن اجتماعات عاشقان ثارالله برگزار شد با استناد به حدیثی از امام حسن مجتبی(ع)، گفت: مسجد در کنار پرداختن به عبادات، جایی برای رشد علمی است و تاسیس کانون های فرهنگی هنری با هدف توجه به بخش فراموش شده مسجد صورت گرفته است.

وی، مسؤولیت فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد را خطیر و حساس دانست و افزود: دولت ها، همه مردم و هم خود فعالان این حوزه نباید نسبت به ظرفیت عظیم کانون ها بی توجهی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با تاکید بر اینکه مساجد باید کانون علم و دانش باشند، تصریح کرد: یک فعال کانون فرهنگی هنری مساجد باید به وظایف خود آشنا باشد، در وهله اول مبانی انقلاب را بفهمد، سپس خوب تفسیر کند و در نهایت بتواند به روشی زیبا از آن دفاع کند.

آیت الله نعیم آبادی از راه اندازی کانون های فرهنگی هنری به عنوان حرکتی به سوی آباد کردن مساجد نام برد و ابراز داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد مروج فرهنگ دین، قرآن، مسجد، اهل بیت(ع) و اصول و ارزش های انقلاب اسلامی هستند.
 
وی با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد باید سنگر دفاع از ارزش های اسلام و انقلاب باشند، بیان کرد: عزاداری و سینه زنی خوب است اما تفسیر خط امام حسین(ع) و تبیین فلسفه عزاداری و سینه زنی است که جامعه را در برابر آسیب ها واکسینه می کند.
 
امام جمعه بندرعباس به هجمه های شدید دشمنان در شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی علیه اعتقادات دینی مذهبی اشاره داشت و تاکید کرد: همان گونه که استکبار جهانی به خاطر قدرت دفاعی جمهوری اسلامی جرات نگاه چپ کردن به ایران را ندارد، کانون های فرهنگی هنری مساجد نیز باید همانند کانون های موشک پرانی باشند که اگر دشمن شبهه ای را وارد کرد چنان پاسخی دریافت کند که برای همیشه خاموش بماند.
 
آیت الله نعیم آبادی گفت: عده ای جوانان متعهد و دغدغه مند حوزه ارزش های دینی و انقلابی سرمایه جوانی خود را وقف کرده و در کانون های فرهنگی هنری مساجد در حال فعالیت هستند و همه باید از جنبه های مختلف فکری، معنوی، مادی و ... از این جوانان حمایت و پشتیبانی کنیم

وی در بخش پایانی سخنان خود به هجمه های فرهنگی دشمن علیه اسلام و انقلاب، اشاره کرد و اذعان داشت: مقام معظم رهبری چندین سال قبل در رابطه با تهاجم فرهنگی هشدار دادند اما متاسفانه برخی هنوز این واقعیت ملموس را قبول ندارند. شبکه های ماهواره ای بهائیت و وهابیت شب و روز در حال سمپاشی هستند./202/851/ب1

ارسال نظرات