۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۴۸۵۵۱۸
مدیرکل پدافند غیر عامل قم مطرح کرد؛

تمرکز 200 گروه تروریستی برای تهدیدات بیوتروریسمی در چهار شهر ایران

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم از تمرکز 200 گروه تروریستی برای انجام تهدیدات بیو تروریسمی در شهرهای تهران، قم، مشهد و شیراز خبر داد.
مهدی متقیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مدیران کل پدافند غیرعامل  سراسرکشور پیش از ظهر امروز با حضور در دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی با این مرجع تقلید دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

مهدی متقیان مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم در این دیدار با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل عنوان کرد: بر اساس رهنمودهای رهبری و دستورات ایشان، کمیته پدافند غیرعامل در تمامی استان های کشور و با حضور دستگاه های اجرایی تشکیل شده است تا به رصد و پایش تهدیدات نوین در حوزه پدافند غیرعامل و زیستی بپردازد.

وی افزود: اطلاعات و یافته های ما حاکی از این است که گروه های تروریستی بسیار زیادی در حال فعالیت علیه نظام اسلامی هستند که براساس پایش و رصد بیش از 200 گروه تروریستی در کشورهای منطقه، شهرهای تهران، قم، مشهد و شیراز به عنوان هدف اصلی این گروه های تروریستی در حوزه بیوتروریسم و تهدیدات زیستی مطرح است.

متقیان تصریح کرد: قم به دلیل این که ام القرای جهان اسلام و تشیع محسوب می شود و خاستگاه نظام اسلامی است، در رأس این برنامه ریزی ها قرار دارد و نیاز است تا در زمینه رصد و پایش تهدیدات در این حوزه و نیز ایجاد امنیت کارهای دقیقی صورت بگیرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم با اشاره به تحرکات دشمن برای ایجاد تهدیدات زیست انسانی در قم خاطرنشان کرد: قم به عنوان یک قطعه مهم از پازل نظام اسلامی، اگر دچار مشکل و عدم تعادل در این موضوع شود، سایر بخش های کشور نیز آسیب می بیند و نقشه استکبار در این زمینه عملی می شود.

وی افزود: رهبر انقلاب تأکید فراوانی بر موضوع پدافند غیرعامل دارند و این موضوع را یک اصل برای همیشه می دانند و همین موضوع مسؤولیت سنگینی را برای ما به وجود آورده است.

متقیان تأکید کرد: امروز و فردا رزمایش پدافند زیستی در حوزه دام در دامشهر قم که با بیش از 650هکتار وسعت و ورود سالانه 600 هزار دام که بارانداز دامی 29 استان کشور است، یک پتانسیل قوی برای ضربه زدن به قم است که اگر تمهیدات لازم در این موضوع اندیشیده نشود ممکن است مشکلات جدی به وجود بیاید.

وی فعالیت در 6 حوزه زیستی را از مهمترین برنامه های این رزمایش دانست و ابراز کرد: این همایش در حوزه های بهداشت، امنیت، درمان، قرنطینه، آرامش بخشی، اطلاع رسانی و مدیریت افکار عمومی برگزار می شود و تلاش می کنیم تا پاسخ های مناسبی نسبت به تهدیدات در این حوزه ها داشته باشیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم در ادامه افزود: رصد و پایش و نیز بررسی فضای مجازی که یکی از بحران های مهم در حوزه های سایبری محسوب می شود، از برنامه های مهم قرارگاه پدافند زیستی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نتایج این رزمایش بعد از جمع بندی به مراجع ارائه می شود و نقاط ضعف و قوت آن برای برنامه ریزی های آینده بررسی خواهد شد./872/پ202/ج

ارسال نظرات