۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۴:۲۹
کد خبر: ۴۸۵۴۴۷
حجت الاسلام ایزدی خبرداد؛

تحصیل 290 طلبه در مدرسه علمیه امام صادق بجنورد

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) بجنورد با اشاره به برنامه های این مدرسه علمیه، از تحصیل 290 طلبه در آن خبر داد.
حجت الاسلام ایزدی در دیدار آیت الله مکارم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عل اصغر ایزدی مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) بجنورد عصر یکشنبه در دیدار طلاب این حوزه با حضرت الله آیت مکارم شیرازی به ارائه گزارشی از برنامه ها و فعالیت های این مدرسه علمیه پرداخت و گفت: در این مدرسه علمیه قریب به 290 نفر از طلاب در حال تحصیل هستند.

وی افزود: در مدرسه امام صادق(ع) طلاب از پایه اول تا پایه هشتم می توانند تحصیل کنند، بخشی از این تعداد از طلاب مدرسه برای اردویی فرهنگی تربیتی و زیارت حضرت معصومه(س) به شهر مقدس قم مشرف شده اند.

حجت الاسلام ایزدی با بیان این که منطقه بجنورد منطقه ای تقریبا محروم است و ترکیبی از برادران اهل سنت و شیعه زندگی می کنند، اظهار داشت: در اوایل انقلاب میزان جمعیت اهل سنت دراین منطقه قریب به 3 درصد بود اما بر اساس آمار جدید جمعیت زیاده شده و به 9 درصد رسیده است.

وی ادامه داد: از سال 1364 مدرسه علمیه را بنده با جمعی از طلاب حوزه علمیه قم با مشورت بزرگان تأسیس کردیم، قریب به 31 سال از دایر شدن این مدرسه می گذرد و جمع بسیاری از طلاب این مدرسه علمیه در قم و مشهد در حال تحصیل و تدریس هستند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) بجنورد با بیان این که قبل از این که مرکز مدیریتی باشد این مدرسه برنامه های خود را داشته است، ابراز داشت: الان هم این مدرسه برنامه های مصوب مرکز مدیریت خراسان را پیگیری و اجرا می کند.

وی عنوان کرد: غالب طلاب این مدرسه افراد درس خوان و موفقی هستند و وجوهات شرعی که از سوی مراجع تقلید پرداخت می شود با دقت بسیاری صرف شده و مورد استفاده قرار می گیرد؛ تمام تلاش ما این است که همه توان خود را در جهت آموزش و تربیت طلاب به کار بگیریم.

حجت الاسلام ایزدی خاطرنشان کرد: خوب است در حوزه علمیه قم نظارت بیشتری وجود داشته باشد چون بسیاری از طلاب در استان ها پیشرفت خوبی دارند اما در قم و مشهد به اندازه شهرستان ها نظارت وجود ندارد و می تواند ایجاد مشکل کند؛ شهرستان ها خواه یا ناخواه تحت تأثیر قم هستند و اگر در این شهر مقدس برنامه های خوبی باشد برکات آن شامل حال شهرستان ها هم می شود./1323/پ202/ی

ارسال نظرات