۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۲
کد خبر: ۴۸۵۴۴۴
آیت الله دری نجف آبادی:

آموزش و پرورش و دانشگاه ها بیش از پیش به نماز توجه کنند

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه آموزش و پرورش و دانشگاه ها بیش از پیش به نماز توجه کنند، گفت: نماز به معنای شیوه ارتباط با ذات اقدس احدیت، عبودیت و بندگی خدا و اعلام اخلاص و نشاط در بندگی است.
آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک شامگاه یکشنبه در مراسم اختتامیه جشنواره استانی نماز که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک برگزار شد، بیان کرد: اقامه نماز در زمان مقرر و با حضور قلب صورت پذیرد.

نماز شیوه ارتباط با ذات اقدس احدیت است

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه آموزش و پرورش و دانشگاه ها بیش از پیش به نماز توجه کنند، گفت: نماز به معنای شیوه ارتباط با ذات اقدس احدیت، عبودیت و بندگی خدا و اعلام اخلاص، امید به خدا و نشاط در بندگی است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه نماز اختصاص به اسلام ندارد، افزود: نماز در تمام ادیان به عنوان فریضه ای آسمانی مطرح بوده است و در ادیان گوناگون شیوه و کیفیت و قبله نمازگزاران با یکدیگر متفاوت بوده است.

دعا نور آسمان و زمین و صلاح مؤمن است

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه نماز شکل تکامل یافته دعااست، اظهار کرد: دعا امر فطری جامعه، نور آسمان و زمین و صلاح مؤمن است و دعا سبب می شود انسان ها با نشاط و استوار باشند، چون انسان ها در دعا می دانند که خداوند متعال را دارند.

امام جمعه اراک با بیان اینکه خانواده ها فرزندان خود را با اهمیت و فواید نماز آشنا کنند، ابراز داشت: نهاد مقدس خانواده نیز به عنوان یکی از تاثیرگذارترین نظام های اجتماعی، نقش بسزایی در تربیت معنوی و ترویج آموزه های متعالی دین مبین اسلام به ویژه تقویت فرهنگ نماز در بین فرزندان دارد.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران از سوی امام راحل بر اساس ارزش های متعالی اسلام ناب محمدی (ص) پایه گذاری شد، گفت: آحاد جامعه به ویژه مراکز علمی کشور باید نسبت به احیای آرمان های انقلاب اسلامی و امام راحل در جامعه تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه نماز یعنی انسان ها خود را به دریای بی کران الطاف الهی متصل و از پیشگاه حضرت حق کسب فیض، کمال و معرفت کنند، اظهار داشت: نماز یک چشمه سار بسیار با عظمتی است که انسان ها در این چشمه سار در شبانه روز بدن خود را شست و شو می دهند.

به گزارش رسا، در پایان این مراسم از فعالان ترویج فرهنگ نماز در دانشگاه آزاد اسلامی تقدیر به عمل آمد./202/842/ب1

ارسال نظرات