۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۴۸۵۴۳۲
آیت الله نعیم آبادی:

حوزه قرآنی نیازمند توجه جدی مسؤولان است

آیت الله نعیم آبادی گفت: دولتمردان باید با تزریق اعتبارات کافی موجبات رونق بخشی به حوزه فرهنگ قرآنی را بیش از پیش فراهم سازند زیرا با اعتبارات اندک نمی شود توقع زیادی از فعالان قرآنی داشت.
آیت الله غلامعلی نعیم آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی امام جمعه بندرعباس عصر امروز در جلسه توسعه فرهنگ قرآن استان هرمزگان با تاکید بر اهمیت و نقش آموزش و پرورش در گسترش فرهنگ قرآنی گفت: آموزش و پرورش باید فعالیت قرآنی را در حوزه خود با جدیت بیشتری دنبال کند زیرا همه امکانات و نیروی کافی و متخصص و به ویژه استعدادهای خوب برای یادگیری احکام قرآنی و اسلامی در آن فراهم است.

وی با تاکید بر کیفیت فعالیت موسسات قرآنی افزود: نباید با ایجاد موسسات قرآنی متعدد و زیاد، کیفیت کار آنها را تقلیل دهیم و برنامه ریزی در این بخش باید به گونه ای انجام شود که امکان خدمات دهی مستمر و حمایت از آنها امکان پذیر باشد.

رییس شورای فرهنگ قرآنی هرمزگان تصریح کرد: هرچند که موسسات قرآنی می بایست به صورت خودجوش و مردمی فعالیت کنند و در بسیاری از محلات نیز زحمت به دوش آنهاست اما ما هم به عنوان متولی باید افزون بر نظارت موجبات تشویق و ترغیب آنها را با حمایت های مختلف مادی و معنوی فراهم سازیم.

آیت الله نعیم آبادی ضمن تاکید بر توجه بیشتر دولتمردان به امر فرهنگ قرآنی، اظهار داشت: دولتمردان باید با تزریق اعتبارات کافی موجبات رونق بخشی به حوزه فرهنگ قرآنی را بیش از پیش فراهم سازند زیرا با اعتبارات اندک نمی شود توقع زیادی از فعالان قرآنی داشت.

در ادامه این جلسه، علیرضا درویش نژاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: این استان به عنوان یک استان مرزی و گسترده در آماج هجمه های فرهنگی و دینی قرار دارد و لازم است اعتبارات مکفی در اختیار استان قرار گیرد.

وی با انتقاد از نحوه توزیع اعتبارت افزود: توزیع اعتبارات قرآن و عترت نباید بر اساس جمعیت باشد بلکه باید شرایط خاص استان مرزی و استراتژیک بودن آن را نیز لحاظ کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان با اشاره به اعتبارات قطره چکانی در حوزه قرآن و عترت تصریح کرد: در این حوزه مهم باید بیش از اینها اعتبارات اختصاص داده شود و با اندک اعتبارات قطره چکانی و اندک کار بسیار سخت ، دشوار و حمایت ها مقطعی خواهد بود.

درویش نژاد بیان کرد: برای سال آینده لازم است از طریق نمایندگان استان لایحه ای به مجلس ارائه و سقف اعتبارات قرآنی استان را افزایش و به تصویب رساند.
 
وی در پایان با اشاره به ظرفیت های صنایع غرب هرمزگان گفت: همه این صنایع قدرتمند می توانند کمک های قابل توجهی به بخش قرآن و ترویج فرهنگ اسلامی در استان کنند./202/851/ب1

ارسال نظرات