۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۴۸۵۴۲۶
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین:

سپاه پرچمدار گروه های جهادی و جمعیت انقلابی کشور است

حجت الاسلام تویسرکانی سپاه پاسداران را پرچمدار گروه های جهادی و جمعیت انقلابی کشور دانست و گفت: انقلاب اسلامی یک حقیقت، واقعیت و یک گوهر و سَبک نجات بخش است که باید حفظ شود.
حجت الاسلام تویسرکانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام محمدرضا تویسرکانی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین کشور، عصر امروز در جمع نیروهای بسیج و سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) این استان، با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در مورد ضرورت بحث بصیرت، اظهار کرد: باید سطر به سطر تاریخ اسلام را خواند؛ کسانی که شناخت نسبت به صدر اسلام ندارند، نمی توانند بصیرت داشته باشند.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان اینکه قبل از اسلام، ‌انسانها در فضای جاهلیت زندگی می کردند، افزود: وقتی مردم احساس نیاز دگرگونی کردند، خداوند به احساس نیاز آنها جواب داد و پیامبر(ص) را فرستاد و مردم به این دعوت کم کم لبیک گفتند؛ هر چند عده ای سعی کردند جلوی این جریان را بگیرنداما مردم راه نجات خود را در اسلام دیدند و آنها نتوانستند کاری از پیش ببرند.

این مقام مسؤول ادامه داد: قرآن مجید انسانهایی را که مسلمان شدند به سه گروه و جریان تقسیم کرده که تا امروز وجود دارد و همیشه چالش بین مسلمانان میان این سه گروه بوده است.

وی با اشاره به اینکه گروه نخست کسانی بودند که گفتند ما در تباهی و بدبختی بودیم و اسلام ما را نجات داد، افزود: اینها قاعدین هستند که اسلام را برای زندگی کردن و به رفاه رسیدن انتخاب کردند نه برای دفاع، جهاد، زکات و مقاومت؛ بلکه از جبهه گریزان و از سختی ها نالان بودند و به ادبیات امروزی رفاه طلبان هستند.

حجت الاسلام تویسرکانی خاطرنشان کرد: گروه دوم کسانی بودند که می گفتند ما زندگی را برای فداکردن پای اسلام می خواهیم و این گروه به تعبیر آیه شریفه 95 سوره نساء، مجاهدون هستند.

وی با اشاره به برتری مجاهدین بر قاعدین بر اساس آیات شریفه قرآن کریم «وَ فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجاهِدينَ عَلَي الْقاعِدينَ أَجْراً عَظيماً»، گفت: خداوند متعال در قرآن می فرماید ما به هر دو گروه محبت داریم؛ اما قطعاً آنها یکسان نیستند. «لا يَسْتَوِي الْقاعِدُونَ مِنَ الْمُؤْمِنينَ غَيْرُ أُولِي الضَّرَرِ وَ الْمُجاهِدُونَ في‏ سَبيلِ اللَّهِ بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ».

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین کشور با تأکید بر جذب حداکثری از سوی مجاهدان انقلابی، اظهار کرد: گروه سوم منافقان هستند که از ابتدا مسلمان نبودند ‌اما به ظاهر اسلام آوردند و برخی از آنها در بین نیروهای جهادی و عده ای نیز در بین نیروهای غیرجهادی رفتند و نفوذ کردند.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه این وضعیت و تقسیم بندی در حال حاضر نیز وجود دارد، ابراز کرد: منافقان حتی در حوزه های علمیه نیز نفوذ دارد و دشمن می خواهد از طریق نفوذی ها به اهدافش برسد.

وی به هشدار حضرت امام خمینی(ره) پیرامون نفوذ اشاره کرد و افزود: منافقان به واسطه گروه های غیرجهادی می خواهند نیروهای جهادی را کنار بزنند و در مرحله بعد با عبور از اینها قدرت و حکومت را در دست خود بگیرند.

حجت الاسلام تویسرکانی رجعت به جاهلیت بعد از رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) را نتیجه نفوذ منافقان در بین گروه های انقلابی و غیر انقلابی دانست که با تاکتیک رفتن انقلابی ها و کم شدن نیروهای جهادی و حاکمیت نیروهای غیرجهادی اتفاق افتاد.

وی با تأکید بر اینکه این تاکتیک در حال حاضر نیز در دستور کار دشمنان انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: به همین دلیل رهبر فرزانه انقلاب همواره بر انقلابی ماندن و حفظ روحیه انقلابی گری تأکید می فرمایند.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به خصوصیات نیروهای انقلابی جهادی، گفت: نیروهای انقلابی خود را نوکر و خادم مردم می دانند اما غیر جهادی ها می خواهند به زندگی و رفاه برسند؛ مسؤولانی که ثروت 200 و هزار میلیاردی دارند، نمی توانند به انقلاب و مردم خدمت و از حیثیت انقلاب دفاع کنند، بنابراین حرف از تعامل با جهان غرب می زنند، چون می خواهند زندگی کنند و برایشان مهم نیست به چه قیمتی این زندگی تمام می شود.

حجت الاسلام تویسرکانی با تأکید بر اینکه نیروهای انقلابی حاضر نیستند به هر قیمتی زندگی کنند، افزود: رهبر معظم انقلاب دو قطبی اصلی در جامعه را انقلابی و ضد انقلابی فرمودند و اعتقادی به دو قطبی اصولگرا و اصلاح طلب ندارند.

وی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را پرچمدار گروه های جهادی و جمعیت انقلابی کشور دانست و گفت: انقلاب اسلامی یک حقیقت، یک واقعیت و یک گوهر و یک سَبک نجات بخش است که باید حفظ شود.

حجت الاسلام تویسرکانی با تأکید بر اهمیت تقویت ایمان و معنویت در سپاه و بسیج بعنوان مطالبه اصلی رهبری از پاسداران و بسیجیان، افزود: نیروهای انقلابی در باطن خود به جز خدا به چیز دیگری فکر نمی کنند؛ ریاکار، چاپلوس، شهرت طلب نیستند و با تشویق مغرور نمی شوند، با حوادث تلخ مأیوس نمی شوند، در درون احساس سستی و در بیرون احساس ضعف نمی کنند و به هیچ قیمتی حاضر به سازش با دشمن نیستند و دلشان در گرو محبت خداست.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان اینکه دلیل و سِرّ مخالفت ها با شورای نگهبان و سپاه در جلوگیری از ورود نفوذی ها و ممانعت از دست یابی آنها به مسند قدرت است، گفت: رهبری انتخابات را شب قدر انقلاب می دانند؛ بنابراین مردم نباید آدم های رفاه طلب و غیرجهادی را انتخاب کنند.

این مقام مسؤول، شأن سپاه و بسیج را بالاتر از ورود به جریانات سیاسی و حمایت از افراد سیاسی دانست و تأکید کرد: ما پاسداران انقلاب هستیم و باید انقلابی گری را در درون سپاه تقویت کنیم که پایه نخستش ایمان به خدا و پایه دوم آن اطاعت از ولی فقیه زمان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای است.

پاسخ به پرسشهای حاضران پیرامون مسایل سیاسی روز داخلی، منطقه ای و بین المللی از دیگر بخش های این گردهمایی در حسینیه آیت الله بهاءالدینی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام بود که نواحی سپاه و بسیج در شهرستان های 9 گانه استان چهارمحال و بختیاری نیز به صورت ویدیو کنفرانس ارتباط داشتند./202/9457/ب1

ارسال نظرات