۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۸
کد خبر: ۴۸۵۴۲۳
ناظر فضای سبز پردیسان قم مطرح کرد؛

درختکاری نیازمند فرهنگ سازی و حرکت جهادی است

حجت الاسلام گرمابدشتی با بیان این که بهترین راه برای مبارزه با ریزگردها کاشتن نهال است، گفت: باید با یک حرکت جهادی تمام ایران اسلامی را درختکاری کنیم.
حجت الاسلام گرمابدشتی

حجت الاسلام محمد گرمابدشتی ناظر فضای سبز و عضو شورای امنای پردیسان قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) به اهمیت درخت و درخت کاری پرداخت و گفت: رسول خدا(ص) فرمودند هرکسی چیزی بکارد، هیچ انسان و مخلوقی از آن نمی خورد مگر اینکه برای کسی که آن را کاشته صدقه ای باشد.

وی ادامه داد: درخت کاری افزون بر یک سیاست تقویمی باید در جامعه اسلامی فرهنگ شود، بنابراین همه با هم با یک حرکت جهادی و بسیجی کشور خودمان را با کاشتن درخت سر سبز کنیم.

حجت الاسلام گرمابدشتی اظهار داشت: این حرکت باید در سطح کشور فرهنگ سازی شود، با طبیعت آشتی کنیم درختان را دوست داشت باشیم، چون یکی از ساجدان نزد خداوند تبارک و تعالی درخت است.

وی با اشاره به این آیه 6 سوره الرحمن گفت: خداوند در این آیه می فرمایند گیاه و درخت همواره برای خدا سجده می کنند و در جای دیگر پیامبر اسلام(ص) می فرماید کسی که درختی بکارد خداوند نیز در بهشت برای او درخت می کارد.

استاد سطح عالی حوزه عنوان کرد: در دین مقدس اسلام، بنابر آیات و روایات و سیره معصومین(ع) می توانیم به نقش و اهمیت این نعمت و موهبت عظیم پروردگار عالم پی ببریم.

ناظر فضای سبز پردیسان قم افزود: امروزه بهترین راه برای مبارزه با ریزگردها کاشتن نهال است همه مردم با یک حرکت جهادی تمام ایران اسلامی را درخت کاری کنیم.

وی با بیان اینکه درخت یکی از زیباترین مظاهر خلقت و جلوه ای از تجلیات آفریدگار عالم است گفت: درخت نماد آبادانی و شاخص سبزی و خرمی و مظهر زندگی و سبب تلطیف هوا و موجب آسایش و رفاه مردم و صفا و پاکی طبیعت است.

حجت الاسلام گرمابدشتی ابراز کرد: در کشور ما  برای حفظ و حراست درختان و جنگل ها كوشش های چشمگیری انجام گرفته، از جمله هر ساله 15 تا 22 اسفندماه به عنوان هفته درخت و درختكاری اعلام شده و مردم به انجام این امر مهم مبادرت می ورزند./875/ت302/ی

ارسال نظرات