۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۳
کد خبر: ۴۸۵۴۰۷
استاد حوزه علمیه سیرجان:

ماهواره ها به تقویت ولنگاری فرهنگی در جامعه دامن می زنند

حجت الاسلام مظفری با توجه به این که ماهواره ها ولنگاری فرهنگی را در جامعه دوچندان کرده اند، گفت: ماهواره ها با پخش برنامه های خود به دنبال تغییر دادن تفکر مردم هستند.
شبکه های ماهواره ای فارسی زبان

حجت الاسلام محمدعلی مظفری، استاد حوزه علمیه سیرجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: مردم باید به فرهنگ اصیل ایرانی احترام بگذارند و به دشمن اجازه ورود به فرهنگ اسلامی را ندهند.

وی افزود: کشورهای دنیا زمانی زنده هستند که به فرهنگ خود احترام گذاشته و به دشمن اجازه ورود به فرهنگ خود را ندهند تا دشمن نتواند فرهنگ آن ها را از بین ببرد که در این صورت کشوری که بدون فرهنگ باشد نابودی ان کشور رقم خواهد خورد.

حجت الاسلام مظفری با بیان این که دشمن می خواهد فکر جوان ایرانی را با از بین بردن فرهنگ بگیرد، ابراز داشت: هر کشوری نیاز دارد که فرهنگی مستقل داشته باشد و از ارزشهای خود در هر زمینه ای دفاع کند.

وی خاطرنشان کرد: نگهبانی از فرهنگ ایرانی باید اساس کار مردم باشد که مسؤولان در امر نگهداری فرهنگ ایرانی و اجازه ندادن به دشمن برای از بین بردن مغز جوانان، نقش سنگینی را دارند تا بتوانند از فرهنگ اسلامی دفاع کنند.

استاد حوزه علمیه سیرجان با بیان این که دشمن دانشگاه ها و آموزش و پرورش را مورد هدف قرار داده، تصریح کرد: جوانان ایرانی مراقب خود باشند که در زمینه فرهنگی فکر خود را در اختیار دشمن قرار ندهند تا فریب آن را بخورند.

عادی سازی روابط دختر و پسر از آثار مخرب شبکه های ماهواره ای است

وی ابراز داشت: مسأله فرهنگ کشور از اقتصاد مهم تر بوده و زمانی که کشور از نظر اقتصاد ضعیف باشد، کشور می تواند با اقتصاد مقاومتی اداره شود اما زمانی که فرهنگ در کشور نباشد، دیگر کشور فقیر می شود.

کارشناس مسائل دینی با توجه به این که ماهواره ها ولنگاری فرهنگی را در جامعه دوچندان کرده اند، خاطرنشان کرد: دشمن با وسایلی همچون ماهواره کاری کرده که مردم نسبت به اصول اساسی اسلام، بی اهمیت شوند زیرا ماهواره ها با پخش برنامه های خود به دنبال تغییر دادن تفکر مردم هستند.

وی بیان داشت: عادی سازی روابط دختر و پسر، از بین بردن سبک زندگی اسلامی، روابط همچنس بازی و از بین  بردن نسل جوان از اهداف شبکه های ماهواره ای هستند که مردم ایران نباید گرفتار این شبکه ها و هوای نفس خود شوند.

حجت الاسلام مظفری با بیان این که گناه در دید مردم به یک موضوع عادی تبدیل شده است، بیان داشت: دشمن با سرگرم کردن مردم به موبایل و فضاهای مجازی به دنبال از بین بردن ازدواج و نسل اسلام است.

وی در پایان گفت: مردم ایران با عمل کردن به دین می توانند بهترین زندگی را برای خود برقرار کنند و بدانیم که اگر زندگی خوبی را برای خود و خانواده می خواهیم باید سعی کنیم از فضاهای غربی دور باشیم./9707/302/ب2

ارسال نظرات