۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۴۸۵۳۳۶
آیت‌الله ایمانی:

لاابالی‌گری و ولنگاری فرهنگی جامعه را تهدید می‌کند

آیت الله ایمانی گفت: متأسفانه ولنگاری فرهنگی بر جامعه حاکم شده، ازطریق شبکه‌های مختلف درحال ترویج است و عوامل مختلفی به دنبال گسترش آن هستند.
آيت الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی، پیش از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس که در محل نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در استان فارس برگزار شد، گفت: حرم مطهر حضرت احمد بن موسی(ع) هنوز در قفل و حبس ‌خانه‌های آن‌چنانی و اعتیاد و مواد مخدر است، ان شاء الله خدا کمک کند در این ایام نوروز دعایی مستجاب شود و راه گشایشی برای حرم مطهر باز شود.

وی در ادامه افزود: کوشش شود کمبودهای مراکز تفریحی مرتفع شود و از فرصت به دست آمده برای معرفی صحیح توانمندی‌های استان در عرصه‌های مختلف استفاده شود.

آیت‌الله ایمانی اظهار داشت: استان فارس در عرصه‌ها گوناگون توانمندی‌های بسیاری داشته و دارد و متأسفانه آن‌چنان که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه امروز جامعه ما را لاابالی‌گری و ولنگاری فرهنگی تهدید می‌کند، ابراز کرد: متأسفانه ولنگاری فرهنگی بر جامعه حاکم شده و از طریق شبکه‌های مختلف در حال ترویج است و عوامل مختلفی هم دست اندر‌کار هستند تا این موضوع را گسترش دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس تأکید کرد: برای ولنگاری فرهنگی باید فکری کنیم و گامی برداریم بلکه ظاهر و باطن جامعه از این آلودگی‌ها پاک شود و نجات پیدا کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم دوری از گناه و آلودگی در مراکز اجتماعات نوروزی خاطرنشان کرد: هر کجا گناه پیدا شد بی برکتی و آلودگی به وجود می‌آید، افتخار ما در این نیست که مراکز گردشگری مانند تخت جمشید و ارگ کریم‌خان و ... با مسائل خلاف شرع معرفی شود.

آیت‌الله ایمانی گفت: اگر بتوانیم ضوابط دینی را که ارزش‌های نظاممان هست شجاعانه و صادقانه حفظ کنیم، همه افرادی که از داخل و خارج برای دیدن می‌آیند تحت تأثیر قرار می‌گیرند و عنایات الهی هم گسترش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: برکات الهی همراه فرشتگان است و فرشتگان در مجالس گناه حضور پیدا نمی‌کنند، این جزء روایات دقیق و اصیل است که قابل انکار نیست.

امام جمعه شیراز با اشاره به لزوم اشراف علمی بر گروه‌ها و فرقه‌ها، گفت: یک روحانی و دانشجوی شیعه وقتی در مصاف با اندیشه‌های گوناگون قرار می‌گیرد باید قدرت پاسخگویی داشته باشد.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: اهل سنت استان فارس با کل کشور متمایز هستند و ویژگی‌های خاصی دارند که این تمایز حاصل زحمات و تلاش‌های روحانیت معظم لارستان در دو قرن اخیر است./202/919/ب1

ارسال نظرات