۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۴۸۵۲۸۹
آیت الله سعیدی مطرح کرد؛

ایام نوروز بهترین زمان برای ترویج و نشر معارف الهی

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه ایام نوروز بهترین زمان برای ترویج و نشر معارف الهی است، فرهنگ سازی دینی در ویژه برنامه نوروزی را ضروری خواند.
آیت الله سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد تسهیلات سفرهای نوروز که در آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی دینی برای ویژه برنامه های نوروزی گفت: اهمیت به نماز، قرآن و عترت باید سه شاخصه برنامه های عیدانه نوروز 96 باشد.

وی با تأکید بر افزایش استقبال زائران و مجاوران از برنامه فرهنگی و معارفی در ایام سال نو افزود: این موضوع نشان می دهد که مردم دوست دارند ملی ترین عید خود را در اماکن مقدس مذهبی سپری کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) تصریح کرد: باید از ظرفیت  اماکن مقدس و علاقه مردم به حضور در این اماکن به نحو احسن استفاده کرد و با برنامه ریزی های دقیق خدمات خوبی را در عرصه های فرهنگی و رفاهی به مسافران و زائران ارائه کرد.

آیت الله سعیدی ادامه داد: فعالیت های فرهنگی در ایام نوروز باید بر محور فرائضی مانند اقامه نماز، امر به معروف و نهی از منکر و توجه به محرومان جامعه باشد.

وی افزود: شهر مقدس قم جایگاه ویژه ای در میان شهرهای ایران دارد و باید فعالیت های فرهنگی نیز متناسب با این جایگاه باشد تا زائران بتوانند از این ظرفیت های مهم از قبیل حرم کریمه اهل بیت(ع)، حوزه های علمیه، امامزادگان و مراجع تقلید استفاده کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه ایام نوروز بهترین زمان برای ترویج و نشر معارف الهی در میان اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل جوان است، یادآور شد: همکاری و همدلی نهادهای مختلف در سطح کشور می تواند در اجرای هر چه بهتر و مناسب تر برنامه های نوروزی نقش مؤثری داشته باشد./837/پ202/ی

 

ارسال نظرات