۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶
کد خبر: ۴۸۵۱۷۵
آیت‌الله ایمانی:

مبارزه با فقر از طریق ایجاد اشتغال، مشکلات فرهنگی را کاهش می دهد

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: وقتی فقر با تولید و اشتغال از بین برود اعتیاد هم از بین می رود، فسق و فجور در جامعه به حداقل ممکن می رسد و مشکلات فرهنگی خانواده و جامعه فوق العاده کم می شود.
آيت الله ایمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، آیت الله اسداله ایمانی، عصر شنبه در دیدار جمعی از مدیران کمیته امداد استان فارس به مناسبت روز کمیته امداد، گفت: وقتی فقر با تولید و اشتغال از بین برود اعتیاد هم از بین می رود، فسق و فجور در جامعه به حداقل ممکن می رسد و مشکلات فرهنگی خانواده و جامعه فوق العاده کم می شود.

وی در ادامه افزود: ریشه کن کردن فقر به مراتب آثار و برکات بیشتری دارد تا اینکه به فقرا پوشاک و سایر نیازها داده شود، مبارزه با فقر و از بین بردن بیکاری هزاران برکت دارد.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به توجه ویژه امیرمؤمنان علی(ع) به ایتام، بیان کرد: ایتام هم آسیب فقر و هم آسیب عاطفی دیده اند و در معرض هزاران موج مخرب قرار گرفته اند، محبت به ایتام و تربیت آنها را مد نظر قرار دهید، این فرزندان یتیم امانت هایی هستند که به جامعه سپرده شده اند.

آیت الله ایمانی تأکید کرد: مسأله ایتام جهات مختلفی دارد و باید به همه جهات عنایت داشت.

وی خدمت به مجموعه محرومین جامعه را دارای سختی ها و مشکلات زیادی دانست و گفت: سخن گفتن زیبا با شخص آسیب دیده، بهتر از کمک مالی است که به او شود و همراه با منت باشد، پس در برخوردها، در مراجعات ارباب رجوع، هوشیار باشید که چگونه با آنها برخورد می کنید.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: از نظر قرآن حفظ کرامت مطرح است نه کمک مالی، از این رو قرآن یک سخن خوب را از پول همراه با منت بهتر می داند.

وی ادامه داد: کرامت و شخصیت انسان عزیزتر از آن است که با پول و ثروت و موقعیت های مختلف مادی قابل معاوضه باشد.

آیت الله ایمانی با بیان اینکه کمیته امداد 14 اسفند تشکیل شد، گفت: اولین کار اجتماعی نظام تشکیل کمیته امداد امام خمینی(ره) بود و این نشانِ توجه نظام به جامعه آسیب پذیر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود زحمات و تلاش های کمیته امداد را دارای ثواب مضاعف دانست و گفت: در اسلام سیر کردن شکم گرسنه و اطعام مؤمن، پوشاندن برهنه، پرداخت دین صاحب قرض و مواردی از این قبیل ارزش و تأثیر خاصی دارد.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: درست است که شما واسطه هستید اما اینکه بتوانید یک گرسنه، فقیر، وامانده و یک بدهکار را شناسایی کنید و از گرفتاری هایی که احاطه اش کرده است نجات دهید، خیلی ارزشمند است.

آیت الله ایمانی در پایان با بیان اینکه از جهنمیان پرسیدند چرا جهنمی شدید؟ گفتند اهل نماز و رسیدگی به محرومین نبودیم، گفت: گره کار این افراد را باز کنید و خواسته آنها را بعد از تحقیق و بررسی و مطالعات لازم دنبال نمایید، مطمئنا این کار ثواب فراوانی دارد./۹۱۹/202/ب2

ارسال نظرات