۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۴۸۵۰۵۲
مدیر حوزه علمیه مازندران:

قرآن باید جزء همیشگی زندگی طلاب باشد

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز سبک زندگی قرآنی مهم ترین نیاز جامعه اسلامی است، گفت: دشمنان با استفاده از ابزارهای مختلف تلاش می کنند تا موجب فاصله میان مردم و مبانی قرآنی شوند.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در همایش تکریم حافظان قرآن استان ضمن تقدیر از دست اندرکاران برگزاری همایش به جایگاه قرآن کریم پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: زمانی مورد طئن کسانی که پیرو مکتب اهل بیت(ع) نبودند بودیم و حافظین قرآن زیادی نداشتیم اما به برکت انقلاب اسلامی و تدابیر رهبری شروع کار حفظ قران در بسیاری از حوزه های علمیه برادران و خواهران در سراسر کشور اغاز شد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که این همایش امروز تجلیل از حافظان کل قرآن است، بیان داشت: در رده های پایین تر از حفظ کل نیز بسیاری از طلاب مشغول حفظ هستند.

حجت الاسلام و المسلمین طاهری با اشاره به این که در ابتدا حفظ قرآن در مدارس علمیه مازندران را با تعداد کمی شروع کردیم، خاطرنشان کرد: امروز به حمدلله شاهد جمع کثیری از طلاب حافظ در سطح استان هستیم.

وی با بیان حدیث شریفی از امیرمؤمنان(ع) قرآن کریم را دارای معارفی عمیق و ژرف معرفی کرد و خاطرنشان کرد: قرآن کریم اگر ٧٠ بار هم تفسیر شود باز در هر دوره ای نیازمند به تفسیر آن مناسب با شرایط روز هستیم.

مدیر حوزه علمیه مازندران در این خصوص افزود: آن روزی که شیخ الطائفه مؤسس حوزه علمیه نجف در قریب به هزار سال قبل تفسیر تبیان را نوشت اما با نوشتن مجمع البیان باب تازه ای در تفسیر باز شد.

وی تفسیر المیزان را دارای معارفی عمیق از قرآن دانست و گفت: امروز با زحمات حضرت آیت الله جوادی آملی در تألیف تفسیر با مجموعه ای کامل تر از المیزان مواجه شده ایم  جامع ترین کاری است که می توان تصور کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران ضمن تاکید به جایگاه قرآن در سبک زندگی اسلامی تصریح کرد: نباید در زندگی فردی و اجتماعی خود از دستورات قرآن غافل شویم بلکه قرآن باید جزء همیشگی زندگی ما محسوب شود.

مدیر حوزه های علمیه مازندران با بیان این که قرآن سفره پهن شده خدا است و می توان هر روز از این سفره بهره مند شد، بیان داشت: به حتم بهره گیری از مفاهیم قرآنی ما را در زندگی دنیوی و آخروی بی نیاز خواهد کرد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از معارف قرآنی است، تصریح کرد: فاصله گرفتن از این معارف تعالی بخش موجب گمراهی و حتی انحراف انسان خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که مدارس علمیه مازندران پیشگام در گسترش معارف قرآنی هستند، گفت: خوشبختانه امروز توجه به معارف قرآنی در مدارس علمیه به یک فرهنگ تبدیل شده است.

مدیر حوزه علمیه مازندران بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت های موجود در جامعه جهت رشد و گسترش فرهنگ قرآنی تأکید کرد و گفت: در این عرصه طلاب حوزه های علمیه رسالت سنگینی بر عهده دارند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که فعالیت های قرآنی در کنار فعالیت علمی طلاب است، افزود: فعالیت های قرآنی علاوه بر این که موجب تعطیلی دروس علمی طلاب نشده، بلکه زمینه تقویت بنیه علمی طلاب را نیز فراهم کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که دشمنان و بدخواهان انقلاب اسلامی به دنبال تضعیف مبانی دینی و قرآنی در جامعه اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت ها به منظور ترویج مفاهیم قرآنی در جامعه بهره گیریم.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز سبک زندگی قرآنی مهم ترین نیاز جامعه اسلامی است، تصریح کرد: دشمنان با استفاده از ابزارهای مختلف تلاش می کنند تا موجب فاصله میان مردم و مبانی قرآنی شوند./1317/202/ب1

ارسال نظرات