۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۴۸۵۰۰۱
آیت‌الله ایمانی مطرح کرد؛

ضعف عملکرد شورای توسعه قرآنی در استان فارس

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: شوراي توسعه قرآني مدت‌های مديدي است كه راه‌اندازی شده ولي كارهايي كه انجام‌گرفته بسیار ضعیف است.
نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان فارس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس پیش از ظهر امروز در جلسه شورای توسعه قرآنی استان که در محل دفتر نهاد نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، گفت: خاستگاه قرآن حوزه علميه است.

وی در ادامه افزود: احتمال اینکه دانشگاه و آموزش و پرورش در برداشت و تفسير قرآن دچار انحراف و مسير غلط شوند فراوان است، اگر حوزه حضور داشته باشد آب را به سرچشمه اصلي برمی‌گرداند و از سرچشمه اصلي آب برمی‌دارد كه آن سرچشمه وحي و اهل‌بیت(ع) است.

آيت‌الله ایمانی خاطرنشان کرد: هيچ تشكيلات علمي نمی‌تواند نحوه شاگردي قرآن را به ما ياد دهد به جز حوزه، چون حوزه از چشمه اهل‌بیت دارد تغذيه می‌شود و بدون واسطه از آن سرچشمه بهره‌برداری می‌کند.

وی افزود: شايد مربياني تربيت شوند كه از نظر حوزه هم قوي باشند اما بايد مراقب بود اگر اشراف حوزه بالاي سر اين قضايا نباشد ممكن است انحراف ايجاد شود و این‌ها بايد دقت و مورد نظر باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس وجود اتحاديه مجموعه‌های قرآني را یک ضرورت دانست و گفت: در فارس اين خلأ احساس می‌شود كه چرا مجموعه‌های قرآنی نتوانستند يك اتحادیه داشته باشند، اگر اتحادیه بود قطعاً از حقوق مردم و قرآن بهتر از اين دفاع می‌شد.

آیت‌الله ایمانی ابراز کرد: شوراي توسعه قرآني مدت‌های مديدي است كه راه‌اندازی شده است ولي كارهايي كه خيلي روبنايي و ضعيف است انجام‌گرفته و بعد هم در مجموعه‌هایي این‌ها را بزرگ نشان می‌دهند يا بزرگ معرفي می‌کنند، اين مسأله نشان می‌دهد كه يك جاي قضيه می‌لنگد كه اين اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: بدنه كار به عهده دبيرخانه است و بايد وارد عرصه كار شود و كار را هدايت كند، اداره ارشاد با اين مسؤولیت‌های فراواني كه عهده‌دار است تاكنون نتوانسته اين كار را انجام دهد.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: بايد دبیرخانه‌ای داشته باشيم كه قرآني باشد و براي قرآن باشد و همّ و غمّش هم مسأله قرآن باشد.

آیت‌الله ایمانی افزود: محل دبيرخانه هركجا باشد مشكلي نيست اما مسأله مهم اين است كه اين دبيرخانه از صبح تا آخر وقت کارش قرآنی باشد.

امام‌جمعه شیراز در پایان گفت: معتقدم ساختار دبيرخانه بايد قرآني باشد و غير از قرآن هم كار ديگري نداشته باشد و به اين مسأله برسد، باید اعضاي اين دبيرخانه منتخب اتحاديه قرآني و تشکل‌های سه‌گانه‌ای که داریم باشد./۹۱۹/202/ب2

ارسال نظرات