۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۴۸۴۹۷۹
با حضور فعالان مبارزه با استکبار جهانی؛

سومین کنگره بین المللی «بوشهر دو قرن مقاومت در برابر استعمار» برگزار می شود

سومین کنگره بین المللی «بوشهر دو قرن مقاومت در برابر استعمار» با حضور فعالان مبارزه با استکبار جهانی برگزار می شود.
بوشهر دو قرن مقاومت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، عبدالرحیم افروغ پیش از ظهر امروز در نشست خبری از برگزاری سومین کنگره بین المللی «بوشهر دو قرن مقاومت در برابر استعمار» خبر داد و گفت: استان بوشهر این قطعه از ایران اسلامی مهد دلیرمردانی است که در طول تاریخ نشان دادند و ثابت کردند که پای آرمان های اسلامی و انقلابی خود هستند.

دبیر کنگره بین المللی بوشهر دو قرن مقاومت در برابر استعمار افزود: سومین کنگره بوشهر دو قرن مقاومت در برابر استعمار 20 اسفند ماه ساعت 19 تا 23 رو به روی گورستان متجاوزان انگلیسی واقع در منطقه بهمنی بوشهر با حضور شخصیت های ملی و بین المللی و خانواده های علما برگزار می شود.

افروغ خاطرنشان کرد: با توجه به برگزاری این کنگره در دو سال اخیر و از آنجایی که با فرهنگ اصیل و ذات پاک و استکبار ستیز مردم یک پیوند ناگسستنی خورده است، به همین منظور امسال سومین کنگره بوشهر دو قرن مقاومت در برابر استعمار را برگزار می کنیم.

وی افزود: در این مراسم سالار عقیلی و ساسان نوذری به عنوان خواننده انقلابی و سید جواد هاشمی هنرمند سینما و تلویزیون به عنوان مجری برنامه و هنرمندان استانی حضور دارند و به صورت زنده از سوی صدا وسیما و شبکه های اجتماعی پخش خواهد شد.

افزوغ بیان داشت: کنگره دو قرن مقاومت در برابر استعمار صاحب دبیرخانه دائمی شده است که تحت اشراف آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان، فعالیت می کند و به عنوان تنها دبیرخانه کنگره دو قرن مقاومت است و شعبه دیگری ندارد.

افروغ اظهار کرد: یکی از متعالی ترین رویکردهایی که امروز به دنبال محقق کردن آن هستیم نهادینه کردن فرهنگ مقاومت با تمام اشکال خود است.

دبیر کنگره بین المللی بوشهر دو قرن مقاومت در برابر استعمار خاطرنشان کرد: امروز وقتی دشمن با ما به جنگ اقتصادی می آید، بایستی بستر خود را محکم کنیم و با بستر اقتصادی مقابل دشمن ایستادگی کنیم اما زمانی که دشمن با بستر جنگ فرهنگی با ما وارد جنگ می شود، با همین رویکرد و نگاه مقاومت به دشمن می پردازیم.

وی ادامه داد: امروز محور مقاومت و آنچه در عالم آمده و کشورهای استکباری را به لرزه در آورده است برای ما صرفا بُعد نظامی ندارد بلکه در بُعدهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و خانوادگی نیز برای ما بازخوانی می شود./833/202/ب2

ارسال نظرات