۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۴۸۴۹۶۵
در مقطع درس خارج؛

مدرسه فقهی امام محمدباقر دانش پژوه می پذیرد

مدرسه فقهی امام محمد باقر(ع) تحت اشراف حضرت آیت الله شبیری زنجانی برای سال تحصیلی 97-96 در مقطع درس خارج از میان طلاب دانش پژوه می پذیرد.
مدرسه فقهی امام محمدباقر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مدرسه فقهی امام محمد باقر(ع) تحت اشراف حضرت آیت الله شبیری زنجانی برای سال تحصیلی 97-96 در مقطع درس خارج از میان طلاب دانش پژوه می پذیرد.

براساس این گزارش، داشتن پرونده تحصیلی در مرکز مدیریت حوزه علمیه قم، اتمام دروس فقه و اصول پایه دهم تا پایان سال تحصیلی، عدم گذشت بیش از دو سال از اتمام پایه 10، دارا بودن حداقل معدل 16 در دروس فقه و اصول سطح 2، عدم اشتغال علمی و اجرایی در مراکز حوزوی و غیر حوزوی، تعهد به اتمام دوره تحصیلی و موفقیت در آزمون کتبی و مصاحبه علمی و عمومی شرایط پذیرش در مدرسه فقهی امام محمدباقر(ع) است.

از ویژگی ها و مزایای پذیرش در مرکز فقهی امام محمدباقر(ع) می توان به شرکت در دروس خارج حوزه علمیه، بهره مندی از اساتید راهنمای دروس خارج در مدرسه، همراهی سرگروه های علمی در زمینه آموزشی و پژوشی، ارزیابی کیفی و کمی تحصیلی، تدوین رساله سطح 3 و 4 در طول دو دوره مقدماتی و عمومی با نظارت اساتید و سرگروه های علمی، بهره مندی از سفرهای معنوی، زیارتی، علمی، سیاحتی و گروهی، استفاده از کمک هزینه تحصیلی و بهره مندی از مزایای دانش آموختگی پس از پایان تحصیل اشاره کرد.

شرکت در دوره سه ساله مقدماتی استنباط، برگزاری کلاس های راهنما جهت تکمیل آموزش و تقویت بنیه فقهی و پاسخ به پرسش های درسی، انجام فعالیت های پژوهشی در طول دوره تحصیلی، آشنایی و آموزش علوم مرتبط به صورت مطالعاتی، برگزاری نشست های تخصصی با استفاده از اساتید با تجربه جهت آشنایی طلاب با موضوعات مستحدثه و احکام فقهی و نشر مقالات پژوهشی در نشریه های مدرسه از برنامه های آموزشی و پژوهشی مدرسه فقهی امام محمدباقر(ع) به شمار می روند.

منابع این آزمون ورودی نیز مکاسب از ابتدای خیارات تا ابتدای احکام الخیار، رسائل تنبیهات استصحاب، کفایه از ابتدای کتاب تا اول مطلق و مقید و از ابتدای اصول عملیه تا اول استصحاب است.

گفتنی است، طلاب علاقه مند به نام نویسی در مقطع درس خارج مدرسه فقهی امام محمدباقر(ع) می توانند از 15 اسفند تا 15 فروردین به سامانه اینترنتی مدرسه به نشانی www.mfeb.ir  مراجعه کنند و زمان برگزاری آزمون نیز 17 فروردین ساعت 10 است./1324/ت302/ی

ارسال نظرات