۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۴۸۴۹۴۸

فراخوان پذیرش مراکز تخصصی و مؤسسات آموزش عالی حوزوی اعلام شد

مراکز تخصصی و مؤسسات آموزش عالی حوزوی در سال تحصیلی 97-96از میان طلاب دانش پژوه می پذیرند؛ فراخوان ثبت نام از امروز ‌آغاز شده و تا بیستم فروردین 96 ادامه خواهد داشت.
آزمون مراکز تخصصی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراکز تخصصی و مؤسسات آموزش عالی حوزوی در سال تحصیلی 97-96از میان طلاب دانش پژوه می پذیرند.

نام نویسی مراکز تخصصی و مؤسسات آموزش عالی حوزه از امروز 14 اسفندماه 95 آغاز شده و تا 20 فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

براساس این گزارش، دارا بودن اتمام سطح یک برای شرکت در آزمون مقطع سطح دو و مدرک سطح دو برای شرکت در آزمون مقطع سطح سه، عدم منع قانونی از ادامه تحصیل، حداکثر سن برای سطح دو 30 سال و برای سطح سه 34 سال، کسب امتیاز لازم در آزمون ورودی و مصاحبه علمی و اقدام به نام نویسی پس از پذیرفته شدن نهایی در واحدهای آموزشی تخصصی از شرایط نام نویسی در آزمون های وروردی مراکز تخصصی حوزه علمیه است.

گفتنی است، طلاب متقاضی تحصیل در رشته های تخصصی مشغول به تحصیل در پایه 6 یا 9 مشروط به ارائه گواهی مبنی بر اتمام سطح یک یا دو حداکثر تا آغاز نیم سال دوم تحصیلی مجاز به شرکت در آزمون رشته تخصصی سطح بالاتر و تحصیل در آن هستند همچنین رعایت شرایط خاص و در واحدهای آموزشی یا رشته های خاص، مجوز مرکز مدیریت حوزه های علمیه برای داوطلبان الزامی است.

 از شرایط اختصاصی مرکز مطالعات اسلامی می توان به تسلط به زبان انگلیسی در حد پیشرفته و داشتن روحیه و انگیزه کافی جهت فعالیت های علمی و حوزوی در عرصه بین الملل و شرایط اختصاصی مرکز حقوق و قضاء اسلامی به دارا بودن سطح 2 رشته حقوق از مراکز آموزشی معتبر جهت نام نویسی در سطح 3 این مرکز اشاره کرد.

آزمون پذیرش سال تحصیلی 97–1396 مراکز تخصصی و مؤسسات آموزش عالی حوزوی در استان قم و سایر استانها جمعه هشتم اردیبهشت ماه 96 به صورت متمرکز و همزمان برگزار می شود و مكان و ساعت آزمون نیز در كارت ورود به جلسه درج خواهد شد.

شایان ذکر است، طلاب علاقه مند به نام نویسی در آزمون ورودی مراکز تخصصی حوزه می توانند تا دوم فروردین ماه 96 به سامانه اینترنتی مدیریت امور مراکز تخصصی حوزه علمیه به نشانی www.mt.ismc.ir مراجعه و کارت نام نویسی در این آزمون به مبلغ 10 هزار تومان را خریداری کنند؛ این مبلغ مبلغ برای اصل نام نویسی بوده و بر اساس تعداد رشته انتخابی برای متقاضیان افزایش نمی یاید و هر داوطلب در هنگام خرید کارت ثبت نام باید شماره پرونده حوزه خود را وارد نماید و فقط شماره پرونده وارد شده می تواند ثبت نام کند.

فرآیند ثبت نام

 گفتنی است، پذیرفته شدگان مشغول به تحصیل در یک استان در صورتی می توانند در واحد آموزشی تخصصی استان دیگر شرکت نموده و ادامه تحصیل دهند که پیش از نام نویسی در واحد آموزشی، نسبت به انتقال پرونده تحصیلی خود به استان مقصد و ارائه گواهی تایید انتقال به مرکز مدیریت استان مقصد اقدام کرده باشند و فرآیند انتقال بر اساس آیین نامه آموزشی انجام می گیرد و قبولی در آزمون ورودی واحد آموزش یک استان تعهدی برای انتقال، متوجه واحد آموزشی و مدیریت استانی مبدا و مقصد به و جود نمی آورد.

منابع و سوالات آزمون

منابع عمومی آزمون ورودی در سطح 2 و3 مربوط به دروسی است که متقاضیان تمام رشته های یک سطح تحصیلی ملزم به پاسخ گویی آن هستند و منابع تخصصی آزمون ورودی در سطح 2و3 مربوط به دروسی است که در هر رشته و گرایش تخصصی برای داوطلبان آن به صورت خاص در نظر گرفته شده است.

مواد دروس، تعداد  منابع و ضریب سوال های عمومی در سطح 2 بر اساس جدول شماره (1) دفترچه راهنما و در سطح 3 بر اساس جدول شماره (3) و منابع و ضریب سوالات تخصصی در سطح 2 بر اساس جدول شماره (2) دفترچه راهنما و در سطح 3 بر اساس جدول شماره (4) دفترچه راهنما خواهد بود؛ جهت دریافت دفترچه راهنما به اینجا مراجعه کنید.

سوال های منابع عمومی و تخصصی  به صورت چهار گزینه ای است مگر این که در سؤالات تخصصی بر اساس توافق و تایید واحدهای مجری رشته لزوم سوالات تشریحی احراز شده باشد؛ تعداد سوالات عمومی در سطح 2، 50 سوال و در سطح 3، 20 سوال است.

اعلام نتايج آزمون

نتایج آزمون کتبی حداکثر 3 هفته پس از برگزاری آزمون از سوی معاونت آموزش و امور حوزه ها به مدیریت های استانی و واحد های آموزشی تخصصی ابلاغ و پس از هماهنگی با واحدهای آموزشی به داوطلبان اعلام خواهد شد.

 حداقل نمره قبولی در آزمون کتبی کسب 50 درصد از مجموع امتیاز است گرچه واحدهای آموزش تخصصی با تایید و درخواست مدیر واحد تخصصی و اعلام رسمی آن به مدیریت های استانی و معاونت آموزش، مجاز به افزایش امتیازات حداقلی جهت تعیین افراد قبولی در واحد متبوع خود هستند.

گفتنی است، طلاب دارای شرایط نام نویسی در آزمون ورودی مراکز تخصصی حوزه علمیه می توانند جهت دریافت اطلاعات تکمیلی در ساعات اداری با شماره 32943196-025 تماس گیرند./1324/پ202/ج

 

ارسال نظرات