۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۸۴۹۴۵
توسط گروه تبلیغی دستاوردهای انقلاب اسلامی؛

مستندهایی با موضوع دستاوردهای انقلاب ساخته می شود

مسؤول گروه تبلیغی دستاوردهای انقلاب اسلامی معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی را مهم توصیف کرد و از ساخت مستندهایی با موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی توسط این گروه تبلیغی خبرداد.
دستاوردهای انقلاب

حجت الاسلام حنظله تاج الدینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به هدف راه اندازی گروه تبلیغی دستاوردهای انقلاب عنوان کرد: مجموعه ما قبلاً پایگاه اطلاع رسانی با نام دستاوردهای انقلاب را راه اندازی کرده بود که توسط جمعی از طلاب حوزه علمیه اداره می شد و پس از مدتی تصمیم گرفته شد تا گروه تبلیغی با همین نام در دفتر تبلیغات اسلامی ثبت شود.

وی افزود: طلاب فعال در این مجموعه در حوزه های تخصصی اینترنتی، پژوهشی، پیگیری مطبوعات و اطلاع رسانی پیرامون دستاوردهای انقلاب اسلامی مشغول به کار هستند و سعی می کنند تا دستاوردهای انقلاب در همه زمینه ها مانند هسته ای، نانو، فناوری و... را بررسی کرده و به اطلاع مردم برسانند.

مسؤول گروه تبلیغی دستاوردهای انقلاب اسلامی تصریح کرد: رهبر انقلاب در بسیاری از سخنرانی های خود بر پیشرفت های انقلاب تأکید و بارها عنوان کرده اند که ما در برخی زمینه ها در دنیا رتبه اول تا دهم را داریم و لازم است تا مردم از این دستاوردها مطلع شوند.

وی ادامه داد: پس از 6 ماه تحقیقات گسترده، توانستیم سررسیدی را طراحی کنیم که در 365 روز سال، 365 مورد از دستاوردها و پیشرفت های نظام اسلامی که در آنها در جایگاه اول تا دهم جهان قرار داریم را بیان کنیم که این موضوع نشان دهنده پیشرفت های چشمگیر نظام اسلامی در بسیاری از زمینه ها است.

حجت الاسلام تاج الدینی ساخت آثار رسانه ای با موضوع دستاوردهای انقلاب را بسیار ناچیز دانست و خاطرنشان کرد: در کشورهای توسعه یافته پیشرفت های به دست آمده را در قالب های گوناگون فیلم، سریال، پویانمایی، عروسک و بازی رایانه ای تبلیغ می کنند اما در کشور ما علی رغم پیشرفت های فراوان، نتوانسته ایم به خوبی به آنها بپردازیم و اگر هم تولیدات فرهنگی و تبلیغی در این راستا داشته ایم به طور سطحی بوده است.

وی اضافه کرد: ما در خیلی از عرصه ها جهش عظیمی داشته ایم اما هیچ گاه به آنها پرداخته نمی شود در حالی که در کشوری مانند روسیه اگر بخواهند یک طرحی را اجرا کنند، قبل ازاجرا، فیلم آن را ساخته و درباره آن مانورهای تبلیغی و رسانه ای فراوانی صورت می گیرد اما در کشور ما این گونه نیست.

مسؤول گروه تبلیغی دستاوردهای انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در گروه تبلیغی ما سه کمیته پژوهش و تحقیقات، نگارش، طرح و تصویب فیلم نامه و کمیته اجرایی و تولید فعال هستند که در گام اول در حال تولید مستندهایی با موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی در زمینه های هسته ای، نانو، فناوری و موضوعات دیگر هستیم.

وی با اشاره به سخن رهبر انقلاب پیرامون لزوم حفظ دستاوردهای انقلاب تصریح کرد: رهبر انقلاب فرمودند همان گونه که از ناموس و خانواده خود دفاع می کنید باید از انقلاب و دستاوردهای انقلاب نیز دفاع کنید، به همین منظور ورود طلاب به این عرصه بسیار مهم است و باید در این عرصه فعالیت های جدی تری صورت گیرد.

حجت الاسلام تاج الدینی افزود: شاید از لحاظ تخصصی و تسلط بر موضوعات رسانه و تبلیغ رسانه ای، طلابی که وارد این عرصه شده اند سطح بالایی نداشته باشند اما ویژگی های خاصی دارند که آنها را از دیگر گروه های رسانه ای و تبلیغی متمایز کرده است که یکی از مهم ترین آنها، باور قلبی به اهمیت فعالیت در این عرصه و نیز ایمان به نتیجه کار است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: میزان حمایت دفتر تبلیغات اسلامی از گروه های تبلیغی بسیار خوب است و این نشان دهنده عزم راسخ آنها برای حمایت از فعالین عرصه تبلیغ نوین و فضای مجازی است و نیاز است تا در کنار طلبه های جهادی که وظیفه تبلیغ سنتی را برعهده دارند، مبلغین فضای مجازی نیز در عرصه تبلیغ نوین فعالیت بیشتری داشته باشند./872/ت302/ج

ارسال نظرات