۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۴۸۴۹۱۷
ویژه طلاب سطح سه؛

مرکز تخصصی شیعه شناسی دانشجو می پذیرد

مرکز تخصصی شیعه شناسی تحت اشراف حضرت آیت الله مکارم شیرازی از میان فارغ التحصیلان سطح دو حوزه برای دوره کارشناسی ارشد سال 97-96 دانشجو می پذیرد.
مرکز آموزش تخصصی شیعه شناسی شیعه شناسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مرکز آموزش تخصصی شیعه شناسی قم تحت نظارت حضرت آیت الله مکارم شیرازی برای سال تحصیلی 97-96 از میان طلاب سطوح عالی حوزه علمیه قم برای دوره سطح سه دانشجو می پذیرد.

از مزایای این دوره می توان به اعطای مدرک علمی سطح سه، تدریس در مقاطع پایین تر برای ممتازان، معرفی به مراکز آموزشی و پژوهشی و جایگزینی با بخشی از دروس عمومی حوزه اشاره کرد.

همچنین به کسانی که در این دوره قبول و پذیرش شوند کمک هزینه تحصیلی مناسب داده می شود و این افراد برای پذیرش در سطح چهار(دکتری) شیعه شناسی نسبت به دیگر طلاب سطح سوم حوزه دارای اولویت پذیرش خواهند بود.

مرکز تخصصی شیعه شناسی حوزه علمیه قم برای ثبت نام در این دوره شرایطی را نیز وضع کرده است که مهمترین آنها سن حداکثر 35 سال و شرکت در آزمون ورودی و مصاحبه علمی و کسب امتیازات لازم است و همچنین مدارک لازم برای ثبت نام فتوکپی از تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی، گواهی علمی سطح دو حوزه یا ارزیابی پایه 9 حوزه، دو قطعه عکس زمینه سفید و البته تکمیل فرم های مربوطه است.

مواد آزمون مرکز تخصصی شیعه شناسی نیز در دو بخش عمومی و تخصصی تقسیم بندی شده که در بخش عمومی نخست فقه قرار دارد که منبع آن کتاب مکاسب از اول بیع تا القول فی ماهیة العیب و دوم اصول از اول کفایه تا اول نواهی است و در بخش تخصصی نیز کل کتاب سیره پیشوایان، بخش کلیات کتاب سرزمین اسلام(جغرافیای کشورهای اسلامی) و همچنین بخش  توحید(اثابت ذات و صفات الهی) و امامت(علامه حلی) کتاب شریف کشف المراد قرار دارد.

یادآوری می شود، سؤالات آزمون به صورت چهارگزینه ای است و سؤالات آزمون تخصصی سرزمین اسلام و سیره پیشوایان با ضریب دو و کشف المراد با ضریب سه محاسبه می شود.

علاقه مندان برای ثبت نام از تاریخ 14 اسفندماه 95 تا 20 فروردین 96 می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی معاونت آموزش حوزه علمیه قم به نشانی www.howzeh-qom.com   مراجعه کنند و یا به صورت حضوری با مراجعه به مرکز تخصصی شیعه شناسی واقع در جمکران، ابتدای بلوار انتظار، مجتمع علمی دارالولایة نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

آزمون روی جمعه هشتم اردیبهشت ماه 96 برگزار می شود؛ زمان دریافت کارت ورود به جلسه نیز متعاقبا اعلام می شود و محل و ساعت برگزاری آزمون نیز در کارت ورود به جلسه درج خواهد شد.

گفتنی است، علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند همه روزه از ساعت 14:30 تا 19:30  با شماره 4-02537355881 تماس حاصل و یا حضورا به مرکز تخصصی شیعه شناسی حوزه علمیه قم مراجعه کنند./1330/ت302/ی

ارسال نظرات