۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۴۸۴۷۸۵

گفت وگوی رسا با رییس مجمع نمایندگان به مناسبت سالگرد دیدار با رهبر انقلاب

رییس مجمع نمایندگان طلاب از ارائه 21 باید، 16 نباید و 39 راهکار اجرایی از سوی مجمع نمایندگان و دیگر نهادهای حوزوی در جهت حفظ و تقویت روحیه انقلابی در حوزه خبر داد.
حجت الاسلام حسینی نژاد

حجت الاسلام سید علیاکبر حسینینژاد در آستانه سالروز دیدار اعضای مجمع نمایندگان طلاب با رهبر معظم انقلاب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به حال و هوای آن دیدار اشاره کرد و اظهار داشت: این چهارمین دیدار اعضای مجمع با رهبر معظم انقلاب بود ولی از دیدار سوم این اعضا حدود 13 سال می گذرد و این دیدار شرایط خاصی داشت و ایشان صحبت های بسیار مهمی را مطرح کردند.

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه افزود: با اینکه این دیدار روز 25 اسفندماه برگزار شد و غالب برنامه های حوزه تعطیل شده بود، برخی از اعضای مجمع با وجود مشکلات زیادی که داشتند با اشتیاق فراوان و با هر وسیله ای که توانستند تهیه کنند، خودشان را به این دیدار رساندند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در این سفر جایگاه مجمع نمایندگان طلاب را تبیین کردند، ابراز داشت: بعد از این دیدار بود که نهادهای مختلف حوزوی نقش مجمع را فهمیدند و در غالب برنامه های علمی و انقلابی خود از اعضا مشورت می گیرند و همچنین ایشان در تبیین جایگاه و نقش مرجعیت نیز بیانات مهمی را ایراد کردند ولی نقطه ثقل بیانات حضرت آقا مسائل انقلاب بود.

حجت الاسلام حسینی نژاد با اشاره به هشدار رهبر معظم انقلاب مبنی خطر انقلاب زدایی از حوزه ابراز داشت: ما بعد از این دیدار بلافاصله جلسات هم اندیشی را در قالب کارگروه های مختلف تشکیل دادیم و با توجه به اینکه مسأله مهم انقلابی ماندن حوزه به تنهایی از عهده مجمع ساخته نیست از همه نهادهای حوزوی نیز دعوت به همکاری و مساعدت کردیم.

وی تأکید کرد: ما در این کارگروه ها ابتدا تعریف دقیقی از حوزه انقلابی ارائه کردیم و همچنین در بخش بایدهای حوزه انقلابی 21 بند و در بخش نبایدهای حوزه انقلابی 16 بند را ترسیم و 39 راهکار اجرایی ارائه دادیم که همگی در شورای عالی حوزه های علمیه مصوب شده است که از جمله آنها ایجاد متون درسی در موضوعات انقلابی است.

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت بالای مجمع نمایندگان خاطرنشان کرد: در این مرکز حوزوی بیش از 200 نفر از اساتید، فضلا و بزرگان حوزه علمیه حضور دارند که در سال صدها جلسه عمومی و مشاوره ای با طلاب برگزار می کنند و در بخش مطالبه گری از نهادهای حوزوی نیز بازوی یاور طلاب هستند.

وی ادامه داد: انگیزه برای کارهای انقلابی و علمی در مجمع بالا است و نمایندگان نیز با شوق و ذوق هستند و البته یکی از اهداف ما در این نهاد حوزوی تربیت مدیران آینده حوزه و البته ارائه خدمات خوب به طلاب است که نمونه بارز آن مرکز خدمات حوزه های علمیه است که با پیشنهاد مجمع و دستور رهبر معظم انقلاب تأسیس شد.

گفتنی است، مشروح گفت‌وگوی خبرگزاری رسا با حجت الاسلام حسینی نژاد بزودی از درگاه این رسانه حوزوی منتشر و تقدیم خوانندگان محترم می شود./1330/ت302/ج

ارسال نظرات