۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۴۸۴۷۸۰
حجت الاسلام شرفی خبرداد؛

فعالیت جهادی دانشجویان برای تحقق مطالبات رهبری

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان سبزوار از تحصیل 300 دین پژوه در این حوزه خبرداد و گفت: این افراد دانشجویان دانشگاه های سبزوار هستند و دوره سه ساله آشنایی با معارف اسلامی را در سه حوزه عقلانیت، اخلاق و انقلاب اسلامی پشت سرمی گذارند.
حجت الاسلام محمدشرفی مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان سبزوار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد شرفی مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان سبزوار به همراه جمعی از اساتید و دانشجویان خواهر و برادر این مرکز روز جمعه با حضور در بیت حضرت آیت الله نوری همدانی با این مرجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت الاسلام شرفی در حاشیه این دیدار در گفت‌وگو با خبرنگار رسا، به معرفی فعالیت های حوزه علوم اسلامی سبزوار پرداخت و اظهار داشت: این حوزه حدود پنج سال است که تأسیس شده و در حال حاضر بیش از 300 دین پژوه خواهر و برادر دارد.

وی ادامه داد: این دانشجویان از دانشگاه های سراسر سبزوار در دانشگاه حکیم سبزواری حضور پیدا می کنند و سه سال دروس حوزه علوم و معارف اسلامی را در سه حوزه تربیت انقلابی، تربیت عقلانی و تربیت اخلاقی در کنار رشته و تخصص خود فرامی گیرند و در این دوره ها تا کنون دانشجویانی از علوم فنی، علوم انسانی، علوم پایه، علوم پزشکی و هنر شرکت داشته اند.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان سبزوار افزود: دانشجویان ما از دانشگاه های آزاد، پیام نور، علوم پزشکی، خود دانشگاه حکیم سبزواری و همچنین مراکز آموزش عالی در این دوره ها ثبت نام می کنند و بعد از قبولی در مصاحبه، حدود 60 واحد درسی را پشت سر می گذارند که البته در کنار این آموزش ها، برنامه های تربیتی و فرهنگی نیز با حضور مربیان دنبال می شود.

وی ابراز داشت: به دانشجویان حاضر در حوزه علوم اسلامی برای حضور در این کلاس ها، مدرک رسمی وزارت علوم داده نمی شود بلکه مدرک آن را خود حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان کشور که زیر نظر نهاد مقام معظم رهبری در کشور فعالیت می کند با عنوان «دانش نامه حوزه علوم اسلامی» صادر می کند.

حجت الاسلام شرفی با اشاره به فواید حضور دانشجویان در این کلاس ها خاطرنشان کرد: ثمره اصلی این مباحث بیشتر رشد همه جانبه برای خود شخص است و بعد از آن دانشگاه و جامعه نیز از این افراد بهره می برد، چراکه دغدغه اصلی این دانشجویان محقق سازی مطالبات رهبری نسبت به جوان، دانشجو و جامعه است.

وی تأکید کرد: ما در حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان گروه های علمی و فرهنگی و همچنین هسته های علمی داریم و البته دانشجویان بعد از آموزش و گذراندن دوره، در کارگروه هایی به صورت علمی و فرهنگی به تناسب علاقه و رشته و تخصص خود به صورت جهادی کار می کنند تا بتوانند هرکدام حداقل یکی از مطالبات رهبری را برآورده کنند.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان سبزوار در ادامه با اشاره به دیدار امروز با حضرت آیت الله نوری همدانی نیز یادآور شد: حدود 140نفر از معرفت جویان حوزه علوم اسلامی سبزوار به همراه چند نفر از اساتید بزرگوار و مربیان این حوزه بعد از تشرف به حرم مطهر حضرت معصومه(س) توفیق داشتند تا با مرجع انقلابی، بصیر و آگاه به زمان حضرت آیت الله نوری همدانی دیداری صمیمی داشته باشند.

وی افزود: ایشان بیانات خیلی خوبی داشتند و برای همکاران و دانشجویان ما واقعا عالی بود و بنده متوجه شدم که در پایان این دیدار چه مقدار انگیزه و روحیه دانشجویان و اساتید مضاعف شده بود و احساس می کنند سفرشان به این شهر مقدس با این دیدار صمیمی کامل شده است./1330/پ202/ج

ارسال نظرات