۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۴۸۴۷۰۳
آیت الله محمدی عراقی:

زندگی حضرت زهرا درس امام شناسی و مقاومت است

آیت الله محمدی عراقی گفت: ما باید از زندگی حضرت زهرا درس خداشناسی، امام شناسی، صبر، مقاومت و ایستادگی، معادشناسی، معاد باوری و ولایت را یاد بگیریم.
آیت الله محمدی عراقی حجت الاسلام محمود محمدی عراقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله محمود محمدی عراقی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری ظهر امروز در جمع اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان کرمانشاه با تسلیت شهادت سالروز بانوی بزرگوار اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) ابراز داشت: شهادت این بانو را به محضر امام زمان (عج) تسلیت عرض می نماییم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه چرا اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان باید هیأت عزاداری داشته باشند گفت: فلسفه این کار همان پیام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) است.

آیت الله محمدی عراقی در ادامه با بیان اینکه چه اتفاقی در تاریخ اسلام افتاد که سبب جمع شدن ما در هیأت ها و زنده نگه داشتن این روزها شد گفت: وقتی به قرآن کریم مراجعه می کنیم می بینیم آیات قرآن گواه عظمت حضرت فاطمه زهرا (س) و پیام شهادت ان بانوی بزرگوار است.

وی با اشاره به اینکه پیام قرآن پیام عدالت است تصریح کرد: پیام آزادی انسان از همه ی قید و بندها است، اسلام همه برتری جویی ها را نسبت به هم دیگر لغو کرده است.

آیت الله محمدی عراقی اظهار داشت: نظام اجتماعی قبل از اسلام نظام برده داری بود، اسلام همه این امتیاز ها را لغو و فرمود همه از یک پدر و مادر آفریده شده اید و هیچ کس بر دیگری برتری ندارد مگر کسی که از لحاظ تقوا بر دیگری برتری داشته باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: قبل از اسلام نظام پادشاهی ایران همه جوانان حق تحصیل نداشتند این پیام برادری و برابری بود که قلب انسان را فتح کرد، اسلام در ایران قلب مردم را فتح کرد و این پیام آزادی بخش اسلام بود.

وی یادآور شد: اسامی برخی از زنان در قرآن ذکر شده که برای همگان اسوه شده اند به حضرت مریم و حضرت آسیه اشاره شده و یکی از این بانوان  نمونه و اسوه حضرت فاطمه زهرا (س) است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فضیلت حضرت فاطمه زهرا (س) افزود: فضیلت ایشان تنها به خاطر فرزند پیامبر خدا بودن نبود چون پیامبر گرامی اسلام فرزندان دیگری نیز داشت، فضیلت این بانو به خاطر ایستادکی و دفاع از حق است که در این راه جان و سلامتی خود را فدا کرد.

آیت الله محمدی عراقی با تأکید بر بیانات رهبر معظم انقلاب به لزوم بصیرت و آگاهی گفت: انحرافی در تاریخ اسلام به وجود آمد که هر چه می کشیم از این انحراف است، مردم مسلمان بودند، تربیت شده پیامبر بودند اما بصیرت نداشتند و ایمان به تنهایی برای هدایت کافی نیست.

وی با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) که مردم زمان ما از مردم زمان رسول خدا(ص) بهترند گفت: رمز فرمایش امام یک کلمه است و آن یک کلمه بصیرت است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان با بیان اینکه بصیرت از بصر است یعنی قدرت تشخیص حق از باطل یعنی چشم حقیقت بین که همه این را ندارد گفت: در تاریخ اسلام متاسفانه روزهایی بود که مردم مسلمان نتوانستند حق را از باطل تشخیص بدهند، نتوانستند تشخیص بدهند حق با علی (ع) است یا معاویه چون بصیرت نداشتند.

وی با اشاره به شأن و نزول سوره انسان و آیه تطهیر که در شأن حضرت فاطمه زهرا (س)  نازل شده است گفت: با این حال مردم آن عصر نتوانستند حقانیت حضرت فاطمه زهرا (س) را تشخیص دهند.

آیت الله محمدی عراقی در پایان ابراز داشت: ما باید از زندگی این بانو درس خداشناسی، امام شناسی، صبر، مقاومت و ایستادگی، معادشناسی و معاد باوری و ولایت را یاد بگیریم./202/967/ب1

ارسال نظرات