۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۴۸۴۶۳۹
مدير حوزه علميه كاشان:

فاطمه زهرا شهيده راه ولايت است

مدير حوزه علميه كاشان گفت: فاطمه زهرا شهيده راه ولايت، ام ابيها و ام الحسنين است و بزرگترين مدافعي بود كه در حريم ولايت از هر چه كه داشت گذشت و از هيچ چيزي براي ولايت دريغ نكرد.
حجت الاسلام منصور فرجي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام منصور فرجي سه شنبه شب در مراسم سوگواري ايام فاطميه هيأت شهداي گمنام كاشان در مؤسسه شهيد تورجي زاده اين شهرستان، گفت: جلسات ما براي ائمه اطهار(ع) بايد هدفمند باشد تا نام اهل بيت(ع) را زنده نگهداريم و هدف ما هدفي باشد كه انسان را به كمال و معنويت برساند.

وي با اشاره به اينكه ما در اين دنيا يك كار بيشتر نداريم آن هم بندگي خدا است، افزود: خداوند مي فرمايد من بندگي شما را به گونه اي تنظيم كردم  كه يك لحظه خارج از بندگي نمي تواند برنامه داشته باشيد و شما نمي توانيد يكساعت  از شبانه روز را پيدا كنيد كه خدا براي آن برنامه نداشته باشد.

حجت الاسلام فرجي يادآور شد: خداوند براي خواب و راه رفتن، خوردن و آشاميدن و نگاه كردن در آئينه، شانه كردن مو و لباس پوشيدن حرف دارد و بنده نيز باي براي چنين خدايي كه اين همه برنامه برايش دارد بندگي كند و در مسير بندگي خدا حركت كند.

وي افزود: بندگي نيز مانند هر كار ديگري ابزار و لوازمي دارد و آن نيز فهميدن است و در  مسير حق حركت كردن است، بنابراين اگر بنا است بنده، بندگي كند، خداوند تابلوهايي را برايش در مسير قرار داده است تا اين تابلوها او را راهنمايي كند تا آسيب نبيند.

مدير حوزه علميه كاشان اهل بيت(ع)  را تابلوهاي راهنمايي مسير بندگي خدا دانست و اظهار داشت: اهل بيت(ع) افرادي بودند كه در مسير بندگي، در اوج بندگي بودند و اثبات كردند در اوج بندگي هستند و هر انساني كه مي خواهد بنده باشد اين مسير است نبايد نسبت به تابلوهاي مسير بندگي بي تفاوت باشد.

به گفته وي، اميرمؤمنان(ع) و سلمان و مقداد و ابوذر و عمار و جون و زهير، همه اينها بخشي از تابلوهاي مسيرهاي بندگي  هستند كه  همه شرايط را براي بندگي خدا فراهم كرده اند به شرطي كه بفهمد چگونه بندگي كند.  

حجت الاسلام فرجي اظهار داشت: در اين دنيا هيچ كاري به غير از بندگي خدا نداريم و اگر مي خواهم بندگي كنيم اهل بيت(ع) شاخص هسند و  يك درجه پايين تر سلمان و مقداد و ابوذر هستند كه همه اينها كار خاصي را انجام ندادند و تنها كاري كه آنها انجام دادند بندگي بود.   

وي در ادامه يكي از راههاي بندگي خدا نماز و اهميت نماز دانست و گفت: شهيد رجايي مي گفت به نماز نگو كار دارم به كار بگو نماز دارم، به اين معني كه نماز بايد در اولويت باشد و اگر بنا باشد نماز مانند هركار ديگر عادي باشد كه نماز نيست،  از اين آيت الله بهجت(ره) مي فرمايد، نماز اول وقت مانند ليمو شيرين است.

مدير حوزه علميه كاشان ادامه داد: ليمو  شيرين  اگر بلافاصله مصرف شود شيرين است اما زمان بگذرد ديگر شيرين نيست تلخ است و اين در حالي است كه همان ليمو شيرين است كه چند لحظه قبل شيرين بوده  و نماز اول وقت نيز شيرين و لذت بخش است اما نمازي كه از وقت آن گذشته باشد لذت بخش نيست./1307/202/ب2

ارسال نظرات