۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۳
کد خبر: ۴۸۴۶۱۷
آیت الله مصباح یزدی:

خضوع مؤمن در برابر کافر مورد رضایت خداوند نیست

رییس مؤسسه امام خمینی(ره) تأکید کرد که خدا دوست ندارد که مؤمن در برابر کافر خضوع کند و پنهانی با او قرار داد ببندد.
آیت الله مصباح یزدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی رییس مؤسسه امام خمینی(ره) امشب در جلسه درس اخلاق که در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد، با بیان این که خدا دوست ندارد که مؤمن در برابر کافر خضوع کند و پنهانی با او قرار داد ببندد، گفت: ان شاءالله مسؤولان توجه داشته و مبتلای به آفات نشوند.

وی افزود: باید سعی کنیم که مبانی فکری را بهتر و محکم تر از همه چیز بیاموزیم، باید به شبهات پاسخ داده شود به ویژه در این زمان که دائما برخی سایت ها لجن پراکنی می کنند باید جوانان را حفظ کرد تا دچار آسیب نشوند، اگر به مبانی فکری و ایمانی اهمیت داده نشود ضعف در ایمان پدید می آید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که چیزی که خدا در وججود انسان قرار داده بی حکمت نیست، اظهار داشت: اگر میل به خوردن و ازدواج نباشد فرد و نسل انسان باقی نمی ماند و از بین می رود، این ها بد نیست بلکه می تواند به صورت عبادت باشد.

وی ادامه داد: سوء استفاده کردن و افراط و تفریط در آن و استفاده نادرست از آن غلط است، اگر انسان مسأله ای را نمی داند از کسی که می داند می پرسد چون این مسأله در وجود انسان قرار دارد، این قریحه عقلایی بوده و ریشه عقلانی دارد که خدا قرار داده تا استفاده کنیم اما برخی انسان ها افراط و تفریط کرده و گاهی تقلید کورکورانه می کنند.

آیت الله مصباح یزدی با بیان این که ریشه بدپرستی ها تقلید کورکورانه از اجداد بود، ابراز داشت: انسان باید بر اساس عقل و برهان تقلید کند نه این که به صورت کورکورانه به تقلید از افراد بپردازد، در برابر حس تقلید کورکورانه انسان باید فکر کند که آیا کار درستی است یا خیر و چه نتیجه ای دارد.

وی عنوان کرد: باید در برابر دشمن فقط از خدا کمک گرفته و صبر و استقامت داشته باشیم، ملت امتحانات دوره طاغوت را پشت سر گذاشته و به برکت خون شهدا و کسانی که فداکاری کردند دین و عزتمان حفظ شد اما در معرض امتحان قرار داریم که آیا قدر نعمت خدا دانسته می شود یا بر اساس هوای نفس نسبت به آن ها دهن کجی می شود.

رییس مؤسسه امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: امتحان صورت می گیرد تا مشخص شود انسان عزت اسلام را حفظ می کند یا در برابر دشمنان خضوع کرده و قرارداد پنهانی امضا خواهد کرد، خداوند امتحان را از انسان می گیرد و با کسی تعارف و خویشاوندی ندارد، باید مراقب روزی بود که قدردانی نعمت های خدا صورت نگیرد و نعمت ها سلب شود./1323/پ202/ص

ارسال نظرات