۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۴۸۴۴۸۲
در دیدار بذرپاش با آیت الله نوری همدانی مطرح شد؛

اجماع نیروهایی انقلاب ضروری است/ فقر باید ریشه کن شود

حضرت آیت الله نوری همدانی بر اجماع نیروهای انقلابی تأکید کرد و اظهار داشت: باید برای انتخابات در میان انقلابی‌ها یک اجماع صورت گیرد و همه انقلابی ها با فداکاری یک نفر را معرفی کنند.
دیدار بذرپاش با آیت الله نوری همدانی حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار مهرداد بذرپاش، نماینده سابق مردم تهران در ملجس شورای اسلامی با تأکید بر این که باید سعی شود حداکثر مردم در انتخابات شرکت کنند، گفت: دشمنان اسلام قبل از انقلاب سعی می کردند این گونه تبلیغ کنند که دین اسلام پاسخگوی احتیاجات مردم در همه ابعاد نیست.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: امام راحل با این انقلاب ثابت کرد که اسلامی می تواند پاسخگوی کل جهان در همه زمینه ها باشد و تمام احتیاجات بشر را پاسخگو است؛ ما با این منطق و نظام پیش آمده ایم و مردم هم شیفته این اسلام هستند.

وی بیان داشت: باید زمینه ای فراهم شود که مردم همانند دوران جنگ تحمیلی با شور به میدان بیایند؛ در اسلام فقر و ظلم و جهر نباید وجود داشته باشد و اسلام آموزه هایی به وجود آورد تا این سه معضل را از جامعه ریشه کن کند، به ویژه فقر که مشکلات متعددی به وجود می آورد.

حضرت آیت الله نوری همدانی افزود: در اسلام برنامه بر کار، کوشش و فراوانی تنظیم شده است و از اول هم به مردم قول داده شده که اسلام در این مملکت می خواهد پیاده شود و از بین بردن فقر از نخستین شعارهای سرلوحه کار بوده است.

وی با بیان این که ما هیچ گاه شخص را معین نمی کنیم و غیبت شخص خاصی را نمی کنیم، تصریح کرد: ما می گوییم که اسلام به این گونه است و به همین گونه هم باید عمل شود؛ در ممکلت اسلامی باید قانون اساسی اجرا شود و فقر از بین برود.

این مرجع تقلید بر اجماع نیروهای انقلابی تأکید کرد و ادامه داد: تمام کسانی که مسؤولیت دارند باید امنیت، عدالت، فراوانی نعمت را برای مردم فراهم کنند؛ معیارها مشخص است و باید برای این معیارها یک اجماع صورت گیرد و همه انقلابی ها با فداکاری یک نفر را معرفی کنند و اگر تشتت باشد مسلما شکست خواهند خورد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با انتقاد از توجیهات مسؤولان در برخورد با مشکلات، گفت: کسی که از ابتدای کار فقط از قبلی ها انتقاد کند و نتواند کاری پیش ببرد یا بگوید که همه چیز از اول خراب بوده است، اشتباه است و هر کس در توان خود باید کار کند؛ دشمان اسلام و انقلاب این حرف ها را سوژه کوبیدن ما قرار می دهند.

وی در پایان تأکید کرد: اگر از اول فقط یک نفر را انتخاب کنیم، موفق خواهیم بود؛ اگر هر گروهی بخواهد یک نفر را معرفی کند، این شکست است و باید با فداکاری، فکر و از خودگذشتی تمام انقلابی ها در یک نفر اجماع کنند و ما هم برای توفیق کسانی که در این راه قدم گذاشته اند دعا می کنیم./840/ 202/ص

ارسال نظرات