۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۴۸۴۳۷۲
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

مهمترین ضرورت امروز جامعه کار فرهنگی و دینی است

حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه مهمترین ضرورت امروز جامعه کار فرهنگی و دینی است، گفت: کار فرهنگی جز اینکه مردم سر سفره اهل بیت بنشینند هیچ چیز دیگر نیست.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، سومین شب از مراسم عزاداری و سوگواری ایام فاطمیه دوم، با حضور نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری به میزبانی مسجد امام حسین(ع) مهدیه و با سخنرانی حجت الاسلام صابری اراکی برگزار شد.

در این مراسم که به همت خیران، اعضای هیأت امنای مسجد امام حسین(ع) مهدیه  و بسیجیان پایگاه این مسجد برگزار شد، روحانیان، جوانان و عموم مردم در سوگ شهادت دخت نبی مکرم اسلام اشک ماتم ریختند و بر سر و سینه زدند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، امشب با حضور در این مراسم نورانی، ضمن تقدیر از زحمات دست اندرکاران این مراسم از روحیه انقلابی و کار جهادی آنها در آماده سازی محل مراسم تشکر کرد.

وی با تأکید بر اینکه هدف از برگزاری مراسم فاطمیه، بلند شدن پرچم حضرت زهرا سلام الله علیها است، گفت: به یقین هر جایی که این پرچم برافراشته شود، افرادی که زیر آن پرچم می نشینند از همه آفات و خطرات مصون خواهند ماند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه مهمترین ضرورت امروز جامعه کار فرهنگی و دینی است، تصریح کرد: کار فرهنگی جز اینکه مردم سر سفره اهل بیت علیهم السلام بنشینند هیچ چیز دیگر نیست.

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: همین که معارف قرآن و معارف اسلام و دین ترویج می شود و منبر شکل می گیرید اثرگذار است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: منبر یک رسانه اثرگذار است که در عمق دلها و جانها اثر می گذارد و سبب می شود مردم در پای منبر معارف دین و روضه اهل بیت(ع) را گوش دهند و سبک زندگی اسلامی را فرا گیرند.

وی سبک زندگی فاطمی را مهمترین نیاز امروز کشور و جوانان بیان کرد و ادامه داد: اگر سبک زندگی علوی و فاطمی در جامعه فراگیر شود و همه زندگی های خود را طبق سبک زندگی اهل بیت(ع) تنظیم کنند، به یقین مشکلات جامعه برطرف خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه امسال تصمیم گرفتیم مراسم فاطمیه سیار باشد و یک جا متمرکز نشود، افزود: فاطمیه نخست را در بازفت، صمصامی، دشتک، میانکوه و کاج برگزار کردیم و فاطمیه دوم را هم 5 شب میهمان مسجد امام حسین علیه السلام مهدیه غرب شهرکرد هستیم که با همت خوب اهالی و دست اندرکاران اثرگذار خواهد بود.

گفتنی است مراسم سوگواری فاطمیه دوم به مدت 5 شب در تکیه فاطمیه جنب مسجد امام حسین علیه السلام مهدیه(غرب شهرکرد)، کوچه 32، همزمان با نماز مغرب و عشاء برگزار می شود و ضمن مداحی و ذکر مصیبت و نوحه ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت، حجت الاسلام و المسلمین صابری اراکی به ایراد سخن می پردازد./202/9457/ب1

ارسال نظرات