۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۴۸۴۳۵۷
در مرکز فقهی ائمه اطهار؛

آیین سوگواره شعر فاطمی با حضور شعرای برجسته کشوری برگزار شد

آیین سوگواره شعر فاطمی با حضور علما، طلاب و شعرای برجسته کشوری با سخنرانی آیت الله فاضل لنکرانی در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد.
سوگواره شعر فاطمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین سوگواره شعر فاطمی(س) سه شنبه شب با حضور جمعی از علما، طلاب، اساتید ادبی و شعرای برجسته کشور و اقشار مختلف مردم در سالن همایش های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد.

در این مراسم آقایان محمد موحدیان، مهدی مردانی، محمدجواد الهی پور، حسن بیاتانی، اسماعیل آذر، حجت الاسلام سید بشیر حسینی، محمود حبیبی کسبی، سعید بیابانکی، سیدحمیدرضا برقعی و عسگر شاهی زاده اردبیلی به شعرسرایی آیینی پرداختند.

آیت الله فاضل لنکرانی در بخشی از این مراسم به سخنرانی پرداخت و با تأکید بر این که مقام حضرت زهرا(س) مقام انبیاء(ع) است، اظهار داشت: هر سال فاطمیه باید با شکوه تر برگزار شود و شعرا ده ها مجموعه شعر جدید درباره حضرت زهرا(س) به جهانیان عرضه کنند.

اسماعیل آذر، شاعر و مجری رسانه ملی در بخش دیگر این مراسم به بیان نکاتی درباره شعر آیینی پرداخت و گفت: در شعر آیینی چند نقطه ضعف دیده می شود و شعر باید مثل یک متن دیده شود که تمام اجزای آن با هم در تعامل هستند.

وی تأکید کرد: وقتی در شعر آیینی یک شخصیت قدسی را به تصویر می کشیم باید عظمت آن ها را بالا ببریم و حرمت آن ها را حفظ کنیم و وجوه حماسی آن ها مدنظر قرار گیرد.

شاعر و مجری رسانه ملی تصریح کرد: اگر جایگاه زن را پیش و پس از حضرت زهرا(س) مقایسه کنید، متوجه می شوید که تاریخ زن پس از این بانوی دو عالم آبرو می گیرد.

وی ادامه داد: بعد از شعر محتشم به چند شعر پر محتوا و آیینی از جمله شعر ایرج میرزا درباره اهل بیت(ع) برخورد کرده ام و همه شعرا زمانی که به ساحت ائمه معصوم(ع) می رسند، لحن آن ها تغییر پیدا کرده و حماسی می شود.

در پایان این مراسم سید مهدی میرداماد، مداح اهل بیت(ع) به روضه خوانی و مداحی پرداخت./840/پ202/ج

ارسال نظرات