۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۶
کد خبر: ۴۸۴۳۲۰
دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان مرکزی:

شهادت بزرگترین توفیق الهی برای انسان ها است

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه شهادت بزرگترین توفیق الهی برای انسان ها است، گفت: شهادت یک توفیق الهی و لیاقت اختصاصی و ویژه است که نصیب هر کسی نمی شود.
دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام رضا تاج آبادی دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان مرکزی و کارشناس فرهنگی و امور دینی عصر امروز در مراسم یازدهمین سالگرد خاکسپاری شهید علی امینی از شهدای هشت سال دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی اراک با بیان اینکه شهادت بزرگترین توفیق الهی برای انسان ها است، گفت: شهادت یک توفیق الهی و لیاقت اختصاصی و ویژه است که نصیب هر کسی نمی شود.

به گواه قرآن کریم شهدا در بین ما حضور دارند

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان مرکزی افزود: به گواه قرآن کریم شهدا در بین ما حضور دارند اما آنها را احساس نمی کنیم و حال اگر شهید امینی امروز در بین ما حضور فیزیکی داشت قطعا جز مجاهدین فی سبیل اله بود.

حجت الاسلام تاج آبادی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند: این جنگ نظامی را دشمنان به راه انداختند تا ما را از جبهه فرهنگی دور کنند و حواس جوانان را پرت کنند، ادامه داد: خداوند شهدا را انتخاب کرده و اینها کسانی هستند که مداوم در راه جهاد برای خدا هستند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه امام صادق فرمود: هر کسی منتظر شهادت نباشد ایمانش تثبیت نشده است، ابراز کرد: امام راحل توانست انقلاب را پیروز کند و هنوز دشمنان باور نکردند که ما توانستیم خرمشهر را آزاد کنیم و روی پای خودمان بایستیم؛ چرا که اگر باور کرده بودند اینگونه دسیسه نمی کردند و این موفقیت ها مرهون ایمان و توکل به خدا، رهبری امام راحل و فداکاری شهدا است.

حجت الاسلام تاج آبادی ادامه داد: سوره مائده جز آخرین سوره هایی است که نازل شده و به جهت استمرار و تداوم نهضت پیامبر را در بردارد و پیام هایی را در این جهت به امت و مومنان خطاب می کند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان مرکزی ادامه داد: در سوره مائده در آیه 21 در جهت استحکام نظام اسلامی، داستان عبور قوم بنی اسرائیل از رود نیل بیان شده است.

شهدا منتخبین خداوند هستند

حجت الاسلام تاج آبادی گفت: دو نفر در این قوم پیدا شد که از خدا ترس داشتند ونقشه، حجت عقلی و شرعی نیز داشتند و راه پیروزی را می دانستند اما قوم بنی اسرائیل به حرف آنها گوش نکرد و خداوند40 سال تحریمشان کرد.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه آیه 41 سوره مائده از موانع برای پیامبر اشاره دارد، افزود: در این آیه خداوند می فرماید: پیغمبراز این کسانی که در رسیدن به کفر سرعت می گیرند و راه را برعکس می روند محزون نشو، اینها دو گروه هستند کسانی که به ظاهر زبانی می گفتند ما خدا کتاب و پیامبر را قبول داریم و دلهایشان ایمان نداشت و یهودیانی که خوب گوش به حرفهای پیامبر می دادند که این حرفها را تحریف و به نفع خودشان مصادره کنند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان مرکزی در پایان تصریح کرد: شهدا منتخبین خداوند هستند که برای خدا از جانشان گذشتند و خداوند این بزرگان را انتخاب کرده و به آنها لیاقت شهادت را عطا کرده بود./202/842/ب1

ارسال نظرات