۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۴۸۴۳۰۷
استاد حوزه و دانشگاه:

ارتباط طلاب و روحانیان با نسل جوان سبب رفع شبهات می شود

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به وجود هجمه ها و شبهات مختلف بر علیه جوانان و نوجوانان، گفت: طلاب و روحانیان با تجهیز خود به علوم مختلف باید در مقابل هجمه ها و شبهات ایجاد شده در ذهن نسل جوان مقابله کنند.
حجت الاسلام سعیدی جدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام محسن سعیدی جدا، استاد حوزه علمیه اردبیل، عصر امروز در جمع طلاب حوزه های علمیه اردبیل، با تاکید بر ضرورت تعامل و گفتگو با جوانان و ایجاد ارتباط صمیمانه با آنها برای روحانیان جامعه، خاطرنشان کرد: ارتباط هر چه بیشتر روحانیان با مردم و به خصوص جوانان امری ضروری است و در برخورد با جوانان نباید راه خودمان را از آنان جدا کنیم بلکه باید با شیوه های متفاوت آنها را جذب کرده و ارکان جامعه را با جذب جوانان به اسلوب صحیح مذهب تشیع محکم کنیم.

وی افزود: گوهر ناب جوانی در جوانان این جامعه به سبب برخورداری از ذوق سلیم و استعداد، قابلیت و آمادگی پذیرش حقیقت ناب اسلام را دارند.

حجت الاسلام سعیدی، تصریح کرد: در ایام شهادت حضرت زهرا(س) فرصتی مناسب برای طلاب و روحانیان ایجاد شده تا در مجالس مختلف این ایام بحث و مناظرات خود با جوانان را افزایش داده و فرصت بیشتری برای شنیدن سخنان آنان  اختصاص دهند چرا که بدون تردید قشر جوان من جمله قشر نوجوان، علاوه بر انتفاع و برخورداری از استعداد و رشد و شکوفایی ذهنی از آسیب پذیرترین و در عین حال پرانرژی ترین قشر از اقشار جامعه هستند.

این استاد حوزه و دانشگاه، بیان داشت: مبلغان در این ایام باید به این امر توجه داشته باشند که منطق پذیرش و تجزیه و تحلیل در قشر جوان و نوجوان نسبت به بزرگسالان آسان تر است چرا که حس تفحص و ضمیر کنجکاوی در جوان بیدار بوده و هر چقدر مبلغان به این مهم اهتمام بورزند و خودشان را مسلح به علوم دینی و شبهات روز کنند بهتر نتیجه می گیرند.

وی افزود: اگر شبهات جوان بر روی هم انباشته شود و جوابی برای آنها داده نشود به تدریج این شبهات به ظن، سپس به یقین تبدیل می شود و در آینده این جوان که جوابی برای شبهه خود پیدا نکرده در مقابل جواب صحیح واکنش نشان می دهد و از این رو وظیفه دینی مبلغان و روحانیان است که خود را غنی از علوم دینی کنند.

حجت الاسلام سعیدی جدا، اظهار داشت: رهبری و هدایت نسل امروزی جوان با جوانان گذشته متفاوت است، امروزه با پیشرفت وسایل ارتباطی و پیچیده تر شدن شرایط زمانی و محیطی وظیفه مسؤولان جامعه را سنگین کرده و دشمنان از هر حربه ای برای گمراهی جوانان این مرز و بوم سالانه میلیادها تومان پول خرج می کنند.

استاد حوزه و دانشگاه، ادامه داد: مسجد به عنوان کانون اصلی برای جذب جوانان باید فعالیت های فرهنگی متفاوت داشته و با نیازهای جوانان سازگار باشد.

وی تصریح کرد: در ایام انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، مسجد به عنوان کانون اصلی برای جذب مردم و به خصوص جوانان از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده تا آنجایی که پایگاه های مساجد به صورت مستقل به جبهه های نبرد حق علیه باطل نیرو اعظام می کرد و چه شهیدانی که نقطه شروع و اتصال به معارف الهی آنها از همین مساجد بود.

حجت الاسلام سعیدی جدا با اشاره به افزایش استفاده جوانان و نوجوانان از شبکه های اجتماعی و رسانه های مجازی، گفت: امروز وظیفه داریم تا در مقابل شبهات فراوان ایجاد شده در فضای مجازی، ارتباط بیشتری با نسل جوان داشته باشیم تا هجمه های وارد شده به هر نحوی خنثی شود./937/202/ب1

ارسال نظرات