۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۴۸۴۲۹۶

واکنش علمای بحرین به درخواست دادستانی برای اشد مجازات شیخ عیسی قاسم

علمای بحرین با صدور پیامی نسبت به درخواست دادستانی عمومی این کشور برای اشد مجازات رهبر شیعیان واکنش نشان دادند.
شیخ عیسی قاسم

به گزارش خبرگزاری رسا، علمای بحرین در پی درخواست اشد مجازات برای آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین از سوی دادستانی این کشور پیامی صادر کردند.

در این پیام آمده است: درخواست دادستانی برای اشد مجازات علیه رهبر شیعیان به دلیل ادای یکی از فرایض مذهب، تهدید مذهب و هدف قرار دادن شعائر و اعتقادات و ویژگی های آن به شمار می آید و می خواهند از شیعیان به دلیل مطالبه حقوق سیاسی ملی مشترک بین همه ادیان و مذاهب انتقام بگیرند.

علمای شیعه بحرین این درخواست را تجاوزی آشکار علیه دین و قانون اساسی و نمونه بدترین استبداد توصیف کرده و افزودند: دادستانی عمومی بحرین یک شعبه شکنجه و هراس و  ابرازی از ابزارهای نظام برای نابودی انقلاب محسوب می شود. دین ما با درخواست صدور اشد مجازات تهدید نمی شود و با آخرین قطره خونمان از دین محافظت می کنیم.

آنان تصریح کردند: تعرض گستاخانه به بزرگترین نماد دینی ملت نشان دهنده اوج کینه، غرور، استکبار و تحقیر ملت و نمادهای آن از سوی نظام است. جنون نظام باید پیش از آنکه به حدی برسد که ضربه ای محکم از سوی مردم دریافت کند، متوقف شود.

علمای بحرین خطاب به ملت گفتند: برکت دعاهای شما کاملا قابل لمس است همانگونه که یاری خداوند متعال پیش از تظاهرات کفن پوشان نمایان شد. طوفان مردمی شما بزرگترین دستاوردی است که می توانید آرزوهای خود را در حفظ دین و عزت، محافظت از حرمت ها و مقدسات، بازپس گیری حقوق و مطالبات، رسیدن به آزادی و کرامت و دستیابی به پیشرفت و ثبات وطن محقق کنید.

علمای بحرین ادامه دادند که در این پیام، جمله آیت الله شیخ عیسی احمد قاسم مبنی بر اینکه «طوفانی که آغاز شده هیچگاه متوقف نمی شود» را تکرار کرده و از شما می خواهیم با استعانت از خداوند متعال و مدد از امام زمان(عج) به این راه ادامه دهید.

در بخش دیگری از این پیام تأکید شده است: ملت متوجه باشد که نشانه های تهدید علیه اسلام و بزرگترین رهبر دینی شیعیان بحرین به مراتب افزایش یافته است و نظام بر وارد کردن فاجعه ها بر دین و کشور اصرار می ورزد. بنابراین از همه مومنان غیرتمند می خواهیم در اوج بیداری و آمادگی روحی قرار داشته باشند و به صورت شبانه روزی جهت دفاع از اسلام و وطن در صحنه حضور داشته باشند.

علمای بحرین ضمن ارائه برنامه ای برای حضور فعال و گسترده در صحنه خاطرنشان ساختند: توکل به خداوند متعال، تحکیم برادری اسلامی و ملی گسترده، پایبندی به رهنمودهای مرجعیت دینی، تمسک به احکام شرعی به ویژه احکام مرتبط با شرایط ویژه، دفاع از آیت الله شیخ عیسی قاسم تا پای جان و حضور گسترده در مجالس نماز جماعت و عزاداری حسینی و ایام فاطمیه از برنامه هایی است که در این روزها باید به آنها توجه بیشتری داشت.

گفتنی است دادستانی بحرین با تکرار اتهام پولشویی و حمایت مالی از تروریست ها خواستار اشد مجازات برای شیخ عیسی قاسم شده است.

دادستانی اعلام کرد که انتظار می رفت شیخ عیسی قاسم به رشد و بیداری برسد اما به حدی از تکبر رسید که مدعی است خط قرمز به شمار می آید.

دولت بحرین که قصد داشت روز دوشنبه (دیروز) آیت‌الله عیسی قاسم را به اتهام واهی پولشویی و تحریک مردم علیه دولت محاکمه کند به دنبال برگزاری تظاهرات‌های گسترده مردمی مجبور شد محاکمه وی را به روز 14 مارس (24 اسفند) موکول کند./980/ب901/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات