۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۴۸۴۲۸۵
امام جمعه اردبیل:

حفظ عزت وکرامت مردم آذربایجان برای ایران بسیار مهم است

امام جمعه اردبیل، حفظ عزت و کرامت مردم آذربایجان را برای ایران بسیار مهم دانست و گفت: دو کشور ایران وآذربایجان دارای اشتراکات ریشه دارفرهنگی بوده و روابط دو کشور در مسیر توسعه قرار گرفته است.
امام جمعه اردبیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل، ظهر امروز در آیین اعطای حکم هیات امنایی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی به زرتشت علیزاده، محقق و شرق شناس آذربایجانی، خاطرنشان کرد: دو کشور ایران وآذربایجان دارای اشتراکات ریشه دارفرهنگی بوده و روابط دو کشور در مسیر توسعه قرار گرفته است.

وی افزود: ایران وجمهوری آذربایجان به عنوان دو کشور برادر و مسلمان از مناسبات اقتصادی وسیاسی خوبی برخوردارند و هم اکنون نیز تعامل و روابط صمیمانه ای بین دو کشور وجود دارد.

امام جمعه اردبیل با اشاره به این‌که ایران و آذربایجان دارای تاریخ و فرهنگ مشترکی هستند، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران برای آذربایجان  و ملت آن یک خیرخواه بسیار بزرگ بوده و حتی برای تعامل بیشتر نیز از حذف کامل ویزا برای عبور و مرور مردم دو کشور استقبال می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، بیان داشت: در سال های اخیر شاهد تقویت و توسعه روابط تجاری واقتصادی دوجانبه هستیم و انتظار است که این مناسبات بیش از این گسترش یابد.

آیت الله عاملی، اضافه کرد: روسای جمهوری آذربایجان وایران در راستای تقویت مناسبات دوجانبه در سه سال گذشته هفت بار با هم دیدار کرده اند و تا چند روز دیگر نیز الهام علی اف به ایران سفر می کند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، اظهار داشت: حفظ تمامیت ارضی و عزت مردم جمهوری آذربایجان برای ایران بسیار حائز اهمیت است چرا که ما خود را با ملت آذربایجان برادر می‌دانیم و جمهوری آذربایجان را به عنوان کشور خود می‌پنداریم که عزت آن عزت ما و ذلت آذربایجان سبب ذلت ما می‌شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی اردبیل، ادامه داد: حفظ عزت و کرامت مردم آذربایجان برای ایران بسیار مهم است و هیچ تردیدی در حمایت معنوی ایرانی ها از برادران آذری خود نباید داشت.

در ادامه این آیین، حکم عضویت افتخاری هیات امنایی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی به زرتشت علیزاده محقق و شرق شناس آذربایجانی اعطا شد.

گفتنی است؛ بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی از مهم ترین آثار تاریخی شهر اردبیل و از بناهای کم نظیر تاریخی ایران است که از لحاظ معماری و کاشی کاری از شاهکارهای سده هشتم هجری قمری و سال های پس از آن است و این مجموعه ارزشمند پنجم تیر سال 1389 خورشیدی به عنوان یازدهمین اثر ارزشمند تاریخی ایران از سوی یونسکو به ثبت جهانی رسید./937/202/ب1

ارسال نظرات