۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۴۸۴۱۹۳
ورزی مطرح کرد؛

راز حذف صحنه‌های فساد دربار پهلوی در معمای شاه

کارگردان سریال تاریخی معمای شاه به توصیف اهداف فرهنگی و اجتماعی ساخت سریال معمای شاه پرداخت و راز حذف برخی صحنه های فساد دربار در این سریال را تشریح کرد.
محمدرضا ورزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدرضا ورزی پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستانه کریمه اهل بیت(ع) که در سالن محراب شبستان بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد با اشاره به مستند بودن فیلم‌نامه معمای شاه اظهار داشت: در زمینه مبانی تاریخی و بررسی اسناد و مدارک محتوای سریال معمای شاه پژوهش‌های گسترده‌ای صورت گرفته است.

کارگردان سریال تاریخی معمای شاه به محدودیت‌های محتوایی حاصل تاریخ فساد گونه رژیم پهلوی اشاره و عنوان کرد: با توجه به نجابت مذهبی ملت ایران حذف برخی از اسناد فسادهای دربار پهلوی از فیلم‌نامه حذف و بازآرایی شده است.

ورزی با تأکید بر این که تمامی اقدامات و تصمیمات دوران پهلوی اول و دوم بر اساس تصمیم‌گیری دولت‌های بیگانه بوده است، گفت: اسناد و مدارک در موضوع تاریخ پهلوی‌ها آن‌قدر زیاد است که نیازی نبود ما از خودمان چیزی اضافه کنیم و تصویرسازی ذهنی کنیم؛ بر این اساس طراحی و فیلم‌برداری کشتار عظیم ۱۷ شهریور که به جمعه سیاه معروف است، زندانی کردن انقلابیون و شکنجه کردن آن‌ها و دیگر جنایت‌های پهلوی را نمی‌شود از تاریخ پاک و این رژیم را تطهیر کرد.

کارگردان سریال تاریخی معمای شاه  به توصیف اهداف فرهنگی و اجتماعی ساخت سریال معمای شاه پرداخت و اظهار داشت: ساخت سریال معمای شاه برای بازگویی گوشه‌ای از جنایات، خیانت‌ها، فساد و وابستگی پهلوی اول و دوم به بیگانگان بوده است.

وی به حجم مستندات تاریخی دوران شاه پهلوی اشاره کرد و گفت: آن‌قدر مستندات زیاد بود که نیازی نبود برای نوشتن فیلم‌نامه از خودمان چیزی اضافه کنیم و محتوا و عمده آن‌ها معطوف به فساد دربار پهلوی و ساواک و وابستگی این رژیم به غرب است.

ورزی به حضور آمریکایی‌ها تا آخرین لحظات سرنگونی رژیم پهلوی  اشاره کرد و عنوان داشت: اسناد و مدارکی وجود دارد که آمریکایی‌ها تا شب ۲۲ بهمن در ایران حضور داشتند و قصد داشتند به فرماندهی ژنرال هایزر عملیات موسوم به «کورتاژ» را در ایران به نتیجه برسانند./۸۳۷/پ202/ج

ارسال نظرات