۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۴۸۴۱۳۹
در ایام شهادت بانوی گمنام تاریخ؛

پیکر مطهر 2 شهید گمنام دوران دفاع مقدس در زنجان تشییع می شود

پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با ایام شهادت بانوی گمنام تاریخ، حضرت زهرا(س) در زنجان تشییع و به خاک سپرده می شود.
شهید گمنام

علی مهدیخانی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دوران دفاع مقدس استان زنجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، از تشییع پیکر دو شهید گمنام در زنجان خبر داد و گفت: پیکر مطهر دو شهید گمنام 20 ساله و 42 ساله دوران دفاع مقدس در ایام شهادت حضرت زهرا(س) در استان زنجان در شهر زرین رود شهرستان خدابنده تشییع و تدفین می شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه مراسم تشییع شهدا در شهر زنجان از ساعت 16 امروز در سبزه میدان این شهر برگزار می شود، افزود: این مراسم از مقابل مسجد جامع به سمت مزار شهدای پایین برگزار می شود.

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به این که شب میثاق با شهدا در مسجد ولیعصر (عج) زنجان از سوی هیأت فاطمیون که یادگاران دوران دفاع مقدس هستند برگزار می شود، تصریح کرد: این مراسم از ساعت 20:30 امشب برگزار خواهد شد.

مهدیخانی در ادامه با اعلام برنامه های وداع و تشییع و تدفین این دو شهید، تأکید کرد: روز چهارشنبه ۱۱ اسفند ماه مراسم استقبال رسمی و مشایعت خودرویی از سوی مسؤولان شهرستان خدابنده و شهر زرین رود در سه راهی سلطانیه، ساعت 13 آغاز خواهد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دوران دفاع مقدس استان زنجان در ادامه خاطرنشان کرد: مراسم استقبال از پیکرهای شهدا در بین راه در روستاهای همجوار برگزار شده و فرصت کافی برای زیارت پیکرهای مطهر به مردم بین راه داده خواهد شد.

وی در ادامه با بیان این که آیین تشییع این شهدا پنج شنبه ۱۲ اسفندماه همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) برگزار می شود، افزود: مراسم تشییع از مصلای شهر زرین رود آغاز و پیکر مطهر این شهدا در پارک ملت این شهر آرام  می گیرد.

این مقام مسؤول در ادامه با بیان این که حضور شهدا فرصتی برای بازسازی معنوی و وزیدن نسیم فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است، خاطر نشان کرد: حضور شهدا نشان می دهد که سربازان حضرت ولیعصر (عج) هیچ گاه از مأموریت های خود غافل نخواهند شد.

مهدیخانی در پایان با اشاره به حضور پیکر مطهر شهدای گمنام در جای جای استان شهید پرور زنجان، گفت: با حضور این دو شهید تعداد شهدای گمنام استان زنجان به 60 تن خواهد رسید که 9 شهید در مزارهای عمومی و 51 شهید دیگر نیز در 23 نقطه یادمانی تدفین شده اند./303/949/ب1

ارسال نظرات