۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۴۸۴۱۲۰
استاد حوزه علميه:

برخی بد حجابي را تمدن و تفكر معرفي مي‌كنند

استاد حوزه علميه وضعيت حجاب را نگران كننده خواند و گفت: امروز بد حجابي، بي عفتي و بي غيرتي را تمدن و تفكر معرفي مي‌كنند.
حجت السلام محمد حسين صابري اراكي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام محمدحسين صابری اراکی دوشنبه شب در مراسم عزاداري هيأت شهداي درب يلان كه در بيت شماعي برگزار شد، گفت: اگر امروز با يك باران و سيل و سيلاب، آوار و خرابي ها را شاهد هستيم براي اين است كه اسم ربا را به مضاربه و رشوه را به پول شيريني تغيير نام داديم.

وي با اشاره به اينكه اگر زير ساخت‌هاي درستي در كشور داشته باشيم شاهد چنين حوادثي نيستيم، يادآور شد: كشورهاي اروپايي كه هميشه باران  و برف مي آيد و روز آفتابي را جشن مي‌گيرند و كارواش ندارند چون خاك و گل ندارند و ژاپن كه روي خط زلزله قراردارد، اولين زلزله فاجعه به بار آورد اما بعد از اين زلزله ديگر حتي يك شيشه پنجره شكسته نشد و برج با خط زلزله حركت مي‌كند.

حجت الاسلام صابري ادامه داد: در ايران يك بار با يك باران، سيل و سيلاب و خرابي به بار مي آورد و اين در حالي است كه ستاد بحران در قانون اساسي بودجه دارد اما بايد صبر كنيم سيل و سيلاب خسارت بزند تا بعد كمك كنيم، چرا نبايد چرا قبل از آمدن باران و سيل و سيلاب، مشكل رودخانه ها را درست كنيم.

وي افزود: حتما بايد برق و آب مردم اهواز قطع شود و نفس مردم اهواز به شماره بيافتد مگر در طول سال كه ريزگرد بود كاري انجام نشد، اما امروز كه آب و برق مردم قطع شده وزير نيرو مصاحبه مي‌كند ضربتي شستشو مي دهيم آيا قبل از اين نمي دانستند چنين مشكلي خواهد بود و جلوگيري كنند.  

اين استاد حوزه عليمه قم در ادامه وضعيت حجاب را نگران كننده خواند و با اشاره به اينكه، امروز بد حجابي و بي عفتي و بي غيرتي را تمدن و تفكر معرفي مي‌كنند، يادآور شد: اگر كشف حجاب رضا خاني را مطالعه كنيم متوجه خواهيم شد چنين افرادي وافكاري نبودند.

حجت الاسلان صابري اراكي با اشاره به اينكه اميرمومنان(ع) مي فرمايد، اگر مي خواهي فكر قبر و قيامت باشي تنها حرف آن را نزن بلكه عمل كنيد و از گناهان دوري كنيد، گفت: اميرمومنان(ع) مي فرمايد، از آنهايي نباشيد كه هميشه حرف آخرت و قبر و مردن را مي زنند اما براي  آن هيچ عملي را انجام نمي دهند.

وي افزود: قبر و مرگ حق است و هرلحظه بايد منتظر مرگ و قبر و قيامت بود، از اين رو اميرمومنان(ع) مي فرمايد هر نمازي را كه مي خواهيد اقامه كنيد به گونه اي نماز را اقامه كنيد كه انگار آخرين نماز خودت را داري اقامه مي كنيد و مي خواهيد با نماز وداع كنيد.

اين استاد حوزه علميه قم يادآور شد: اميرمومنان(ع) كه نماز ظهر و عصر مي خواست اقامه كند از خدا تشكر مي كرد كه به او عمري را دادي كه نماز ظهر و عصر را بخواند و اين در حالي است كه برخي 70 سال عمر از خدا گرفته اند هنوز مي گويند وقت براي نماز خواندن داريم.   

حجت الاسلام صابري اراكي، دين اسلام را دين عمل دانست و عنوان كرد: بعد از انقلاب سخنرانان زيادي آمده اند اما حرف همه آنها با عمل آنها يكي نبوده است و اين در حالي است كه از لقمان سؤال شد چگونه حكيم شدي گفت، بيشتر گوش دادم كمتر حرف زدم، بنابراين يكي از علائم انسانهاي عاقل اين است كه كمتر حرف مي زنند بيشتر گوش مي دهند.

وي با اشاره به اينكه منبري نبايد براي رضايت ديگران سخنراني كند و حقيقت را بگويد، عنوان كرد: امروز پول دارها حرف اول مي‌زنند نه مستضعفين، اما اگر يكي كليه خودش را براي تهيه جهيزيه دخترش مي فروشد، سرمايه دار حرف اول را نمي زند بلكه اين مستضعف است كه حرف اول را مي زند.

استاد حوزه علميه قم در ادامه به حقوق هاي نجومي نيز اشاره اشاره كرد و گفت: حقوق 280 ميليون توماني قانوني و عدالت است و جوان كارگري كه 850 هزار تومان مي‌گيرد آن هم قانوني و عدالت است و در ادامه دختر حقوق بگير نجومي  مي گويد سفره انقلاب بوده و پدرم حق خودش را برداشته است.

حجت الاسلام صابري اراكي همچنين با به بانكداري اسلامي نيز اشاره كرد و با بيان اينكه قبل از انقلاب مي‌گفتند پولهاي خود را از بانك بيرون بياوريد، گفت: امروز در سال 95 نيز آيت الله نوري همداني مي گويد ديركرد و جريمه حرام است.

وي افزود: ما بانكداري را اسلامي نكرديم، اما ربا را اسلامي كرديم و چنان ربا را با 38 درصد و 42 درصد قرآني كرديم كه مو لای درزش نمي رود و سبب شد خيلي از افراد زندگي خودشان را از دست بدهند./202/1307/ب1

ارسال نظرات