۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۴۸۴۱۱۵
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

اجرای احکام الهی در بازار امری ضروری است

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه امانتداری، رعایت حقوق مردم و اجرای احکام الهی در بازار امری ضروری است، گفت: اگر بر این اصول پایبند باشیم در مسیر تحقق اراده الهی قرار خواهیم گرفت و در نهایت جامعه صاحب پویایی و پیشرفت خواهد شد.
حجت الاسلام والمسمین عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در بازدید از میدان میوه، تره‌بار و خشکبار قزوین و در دیدار کسبه این بازار اظهار کرد: طبق آیات قرآن در می‌یابیم که دو اراده در عالم وجود دارد که یکی اراده کفر، شیطان، خباثت و زشتی است و حامیان آن به دنبال تحمیل خواسته‌های خود به انسان هستند.

وی در ادامه افزود: اراده شیطانی از هر مسیری به دنبال تحمیل اراده کفر بر اراده ایمان است، همان عملی که امروز از سوی امریکا، اسرائیل، انگلیس و همه مستکبران عالم در حال انجام است.

امام‌جمعه قزوین تصریح کرد: در مقابل اراده شیطانی، اراده ایمانی، اسلامی و الهی وجود دارد که پرداخت خمس، زکات، انفاق و حمایت از مظلوم در راستای تحقق اراده الهی و ایمانی قرار دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان این‌که باید سردمداران و فرماندهان اراده خیر و شر را به خوبی بشناسیم و در مقابل آن‌ها ایستادگی کنیم، اضافه کرد: پیامبران و ائمه اطهار (ع) فرماندهان لشکر اراده الهی هستند و باید نشان دهیم که لیاقت قرار گرفتن در لشکر اراده الهی را داریم.

وی با بیان اینکه امانتداری، رعایت حقوق مردم و اجرای احکام الهی در بازار امری ضروری است خاطرنشان کرد: اگر بر این اصول پایبند باشیم در مسیر تحقق اراده الهی قرار خواهیم گرفت و در نهایت جامعه صاحب پویایی و پیشرفت خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان این‌که زندگی بشر شبیه یک بازار است، گفت: باید با پایبندی به خطاب‌های الهی و قرآنی و داشتن زندگی ایمانی، بازار دنیا را محل سودآوری برای خود قرار دهیم اگر پایبندی به این موارد وجود نداشته باشد با نفوذ فرهنگ غربی از طریق رسانه‌ها و فضاهای مجازی زندگی ما به آلودگی و تباهی کشیده می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: حضرت زهرا(س) در حدیثی می‌فرمایند «الجار ثم الدار» یعنی اول همسایه بعد خودت ما نیازمند صدور این فرهنگ هستیم یعنی در هر حوزه‌ای قرار داریم جوانمردی و توجه به همسایه و اطرافیان خود را باید مورد توجه قرار دهیم.

وی ابراز کرد: فرق ما مسلمانان با دیگر مذاهب این است که به فکر دیگران، به ویژه مستضعفان باشیم؛ نه این‌که همه چیز در زندگی ما براساس حساب و کتاب باشد و حق مظلومان و مستمندان را درنظر نگیریم.

امام‌جمعه قزوین تصریح کرد: در قرآن توصیه شده که با هدف جلب رضایت خداوند به یکدیگر وام قرض‌الحسنه دهید زیرا پروردگار چند برابر آن را به ما برمی‌گرداند و برکت آن را در زندگی خواهیم دید.

وی در پایان گفت: همه ما نیازمند یک خانه تکانی اساسی هستیم تا کشورهای دیگر از ما الگو بگیرند نه این‌که ما عمل به سفارش‌های ائمه اطهار(ع) را در کشورهای دیگر ببینیم و اثری از سفارش آن بزرگواران و دستورات دینی در کشور ما دیده نشود./873/101/ب2

 

ارسال نظرات